به گزارش روز پنجشنبه مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی، طبق تحلیل آخرین نقشه ‌ها و مدلهای هواشناسی، با نفوذ سامانه ناپایدار از نواحی غرب کشور و گسترش جریانات سرد سیبری، بارشهای پراکنده برف در اغلب نقاط این استان به ویژه نواحی شمالی آن پیش بینی می شود.
در این مدت کاهش قابل ملاحظه دما در اکثر نقاط استان خراسان رضوی روی خواهد داد به طوریکه دمای حداقل شبانه از یکشنبه هفته آینده در نواحی سردسیر استان به کمتر از 10 تا 15 درجه زیر صفر خواهد رسید.
بر اساس این پیش بینی و تحلیل نقشه ‌ها‌ی هواشناسی افت دما در نواحی شرقی خراسان رضوی بیشتر از سایر نقاط خواهد بود و سردی هوا تا پایان هفته آینده در این استان ماندگار خواهد شد.
همچنین وزش باد در استان خراسان رضوی بویژه در نیمه جنوبی و نوار شرقی استان طی هفته آینده به نسبت شدید و در برخی نقاط شدید پیش ‌بینی شده است.
مرکز هواشناسی خراسان رضوی هشدار داد طی فعالیت این سامانه به علت بارش برف، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید و یخبندان، اختلال در سیستم حمل و نقل استان پیش‌ بینی می‌ شود.
هواشناسی خراسان رضوی توصیه کرد، صاحبان گلخانه‌ ها، مرغداری‌ ها و دامداریها نسبت به تنظیم دمای محیط و همچنین کشاورزان برای جلوگیری از بروز خسارات احتمالی تمهیدات لازم را به عمل آورند.
به توصیه این مرکز، مجهز نمودن خودروها به تجهیزات زمستانی به ویژه هنگام ترددهای جاده ‌ای ضروری است.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.