محمد دانشگر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس مجموعا 2 هزار و 471 روستا با 580 هزار مشترک، که 92 درصد جمعیت روستایی استان را در خود دارند، زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی هستند.
وی بیان کرد: از آغاز کار دولت تدبیر و امید سه هزار و 210 میلیارد ریال اعتبار در خراسان رضوی به منظور اجرای طرح های آبرسانی روستایی دریافت شده است.
وی ادامه داد: در سالهای 94 و 95 نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با دستور رهبر معظم انقلاب برای آبادانی روستاها اعتباری معادل یک هزار و 10 میلیارد ریال برای اجرای 43 مجتمع آبرسانی در استان برای بیش از 728 هزار نفر جمعیت اختصاص یافت .
دانشگر گفت: تا کنون برای با بهره برداری از 11 مجتمع از این تعداد، به 229 روستا با جمعیتی بیش از 180 هزار نفر آبرسانی شده و 12 مجتمع آبرسانی دیگر نیز در ایام دهه فجر امسال با اعتباری بیش از یکهزارو 270 میلیارد ریال عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تا پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید، هزار روستای استان با تانکر آبرسانی می شد، اظهار کرد: هم اکنون با همت و توجه ویژه دولت این شمار به 480 روستا کاهش یافته است.
وی با اشاره به کاهش بارندگی در پاییز و زمستان امسال در مقایسه با پارسال، گفت: امید داریم شاهد بارش نعمت الهی باران و برف باشیم و انتظار می رود مردم نیز در مدیریت مصرف آب توجه بیشتری داشته باشند ضمن اینکه برنامه ریزی در این زمینه در قالب شورای تامین آب در حال انجام است.
جمعیت روستایی استان 6.4 میلیون نفری خراسان رضوی در پنج سال اخیر به میزان سه درصد بیشتر شده و از یک میلیون و 671 نفر در سال 1390 به یک میلیون و 733 هزار نفر در سال 1395 رسیده است.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.