دکتر ابراهیم خالقی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت اعضای پنج بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند ساکن در شهرهای بیرجند، مشهد، نیشابور، زاهدان، خواف، کاشمر و شیراز اهدا و پیوند شد.
وی بیان کرد: بیماران مرگ مغزی اعضا کننده شامل چهار بانو در گروه سنی 24 تا 36 و یک پسربچه 11 ساله اهل شهرهای مشهد و نیشابور بودند.
وی اظهار کرد: در این چهارچوب هشت پیوند کلیه، چهار پیوند کبد، سه پیوند قلب، دو پیوند پوست و یک پیوند پانکراس انجام شده است.
مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: در ماه گذشته عمل پیوند قلب بر روی کودک 6 ساله به عنوان خردسالترین فردی که قلب پیوندی را در شمال شرق کشور دریافت کرده با موفقیت انجام شده بود.
خالقی گفت: از سوی دیگر عمل پیوند همزمان کلیه و پانکراس بر روی یک بانوی 27 ساله به عنوان دومین عمل از این دست در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ثمر نشست.
واحد پیوند عضو از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون اعضای 717 بیمار مرگ مغزی اهدا و به بیماران نیازمند پیوند شده اند.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.