مسئول انجمن کوراش خراسان رضوی در خصوص این مسابقات در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: مسابقات کوراش استان با شرکت 70 ورزشکار و در قالب چهار وزن برگزار شد.
علیرضا دلیر با بیان اینکه مسابقات در وزن های 66 ، 81 ، منهای 90 و به علاوه 90 کیلوگرم برگزار شد، افزود: در این مسابقات ورزشکارانی از باشگاههای مشهد و شهرستان های قوچان، چناران، تربت جام، نیشابور، فریمان و گلبهار شرکت کردند.
وی اظهار کرد: در وزن 66 کیلوگرم، علی سلحشور از گلبهار و آرمین بندار از باشگاه امام هادی (ع) مشهد به ترتیب اول و دوم شدند و وحید رمضانی مقدم و امیرحسین عزیزی نیز به صورت مشترک مقام سوم را به دست آوردند.
وی ادامه داد: عادل مومنی نژاد از تیم امام هادی(ع) و محمدحسین احمدزاده از گلبهار در وزن 81 کیلوگرم به ترتیب مقام اول و دوم را کسب کردند و رضا وطن خواه و حسین کرمانی نیز مشترکا سوم شدند.
دلیر گفت: در وزن منهای 90 کیلوگرم هم علی رحیم پور از باشگاه کارگران مشهد و حامد باقری نیا از باشگاه ملی پوشان به مقام اول و دوم و مرتضی مختارزاده و محمد محمدی فر نیز مقام سوم مشترک این وزن را کسب کردند.
وی افزود: فرزین شاهباز از تیم موسسه عالی سناباد گلبهار هم با شکست هم تیمی خود مجید فانی در فینال به مقام نخست وزن به علاوه 90 کیلوگرم این رقابتها دست یافت و محمد آرامی پور و سعید نوروزی نیز به صورت مشترک به مقام سوم این وزن رسیدند.
مسئول انجمن کوراش هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان رضوی با بیان اینکه تیم های گلبهار، امام هادی مشهد و قوچان به ترتیب مقام های اول تا سوم تیمی را به دست آوردند، افزود: نفرات برتر این رقابتها بانظر کادر فنی به یک اردوی 10 روزه زیر نظر مربیان علی معلومات و وحید غفوریان دعوت شدند و پس از آن در ترکیب نهایی تیم کوراش مردان استان به مسابقات کشوری انتخابی تیم ملی در یزد اعزام خواهند شد.
دلیر گفت: تیم ملی کوراش کشور با سرمربی گری و هدایت خسرو دلیر، یک دوره مسابقات آسیایی در هند و بازیهای آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی را پیش رو دارد.
کوراش، رشته ای شبیه به جودو است که نظم و قانون خاصی برای آن تعریف شده است. خاستگاه اولیه این ورزش مناطقی از آسیای مرکزی است. هدف این ورزش گرفتن کمر حریف با کمربند و انداختن آنها با پشت بر روی زمین می باشد.
پنج هزار جودوکار، کوراش کار و جوجیستو کار در خراسان رضوی فعالیت می کنند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7507/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.