سردار سرتیپ پاسدار مرتضی صفاری شامگاه پنجشنبه در مراسم سی و هفتمین یادواره شهدای هویزه سبزوار افزود: دشمن در جریان ناآرامی های اخیر و فضای مجازی شعارهایی علیه ولایت فقیه مطرح کرد تا ستون و خیمه گاه انقلاب را از بین ببرد.
وی اظهار کرد: تداوم راه شهدا در دفاع از مکتب اسلام، آرمانهای امام(ره)، پیروی از ولایت فقیه و انسجام داخلی میسر می شود.
سردار سرتیپ پاسدار صفاری گفت: دشمن برای جلوگیری از پیشرفت انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب با جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه تلاش کرد جلو پیشرفت انقلاب را سد کند که همه این توطئه ها به برکت و نعمت ولایت خنثی شده است.
فرمانده دانشگاه افسری امام حسین(ع) با اشاره به استقامت مردم مقابل تحریم دشمن افزود: تحریم های ظالمانه غرب علیه هر کشور و ملت دیگری می بود تا کنون از پا درآمده بود.
وی ادامه داد: حمایت جمهوری اسلامی از حزب الله و مقاومت اسلامی در مقابله با داعش پلید برای دفاع از اسلام، کوتاه کردن دست استکبار از دخالت در امور کشورهای اسلامی و حفظ مرزهای کشور صورت گرفت.
سردار صفاری عنوان کرد: آمریکایی ها دشمن ملت ایران هستند و در طول تاریخ انقلاب اسلامی ثابت کرده اند که هیچگاه از این دشمنی دست برنمی دارند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی آینده روشنی در پیش دارد، گفت: امروز همه تلاش دشمن سست کردن باورها و اعتقادات نسل جوان نسبت به ارزشهای انقلاب اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسم گفت: با وجود توطئه های دائمی استکبار، انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و رشادت رزمندگان اسلام به راه خود ادامه می دهد.
آیت الله حسن عالمی افزود: شهدا از مردم می خواهند که در مسیر اسلام راستین و پیروی از ولایت فقیه حرکت کنند.
نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه والای شهدا نزد خداوند اظهار کرد: امنیت، عزت و پیشرفت های جمهوری اسلامی مرهون رشادت و خون شهدا است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با ارسال پیام ضبط شده تصویری به این مراسم گفت: شهدا با اهدای خون خود از ارزشهای انقلاب اسلامی حراست کردند.
سیدحسن قاضی زاده هاشمی افزود: ما وظیفه داریم با برگزاری یادواره شهدا از زحمات آنها پاسداری کنیم.
وی از عوامل اجرایی یادواره شهدای هویزه و شهدای جهادگر سبزوار که برای سی و هفتمین سال پیاپی این یادواره را برگزار می کنند، تشکر کرد و گفت: مردم سبزوار از روستاها و مناطق مختلف این شهرستان در عملیات دوران دفاع مقدس حضوری موثر داشتند.
شهرستان سبزوار در حماسه شهدای هویزه، پنج شهید به نامهای 'محمد فاضل، حسن فتاحی ثانی، مجید مهدوی، سید مصطفی مختاری و مجید کریمی' را تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است.
حماسه کربلای هویزه در روز 16 دی ماه سال 1359 در جنوب غرب شهر هویزه به وقوع پیوست که در این عملیات چندین تن از نیروهای مردمی و دانشجویان پیرو خط امام به فرماندهی شهید حسین علم الهدی در محاصره تانکهای دشمن قرار گرفته و به شهادت نائل آمدند و پیکر پاک این عزیزان توسط تانکهای دشمن بعثی به خاک و خون کشیده شد.
43 شهید جهادگر شهرستان سبزوار نیز از نیروهای گروه 'اخلاص' بودند و پس از سال 1362 به واسطه سازماندهی نیروهای دفاع مقدس و تشکیل سازمانهای دفاعی در قالب گردانها، گروهانها، لشکرها و تیپ ها به پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی وقت پیوستند.
سبزوار بیش از یکهزار شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است .
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8145/7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.