یک پژوهشگر دینی در این مراسم گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مرد فکر و مبارزه بود زیرا برخی مبارزه می کنند اما اندیشه و جهانبینی ندارند اما هاشمی عالم به زمان خویش بود، موقعیت زمان را خوب می فهمید و به مقتضیات وقوف داشت.
حجت الاسلام ناصر نقویان افزود: کسانی که می خواستند به سر قدرت سیاسی بیایند فکر می کردند با یک جمله و تاختن به هاشمی رفسنجانی می توانند یک رای بیشتر به نفع خود به صندوق بیاندازند در حالی که وقتی به هاشمی می رسیدند با خضوع رفتار کرده و ابراز می داشتند اشتباه کرده اند و نمونه ین اقدامات را در سالهای گذشته به عینه دیده ایم.
وی به مبارزات آیت الله هاشمی رفسنجانی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: او از شهری به شهری و از زندانی به زندانی دیگر رفت و در راه مبارزه با استبداد گام برداشت که در این مسیر خانواده او نیز متحمل سختیهای زیادی شدند.
او ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه مردم با چهره مرحوم هاشمی رفسنجانی آشنا شدند و هم اینک این انقلاب همانطور که بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست بی نام هاشمی نیز در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست.
وی گفت: بسیاری از جبهه گیریهای امام راحل با مشورت مرحوم آیت لله هاشمی انجام می شد و او در راه انقلاب ایثارگرانه درخشید. نظریه از خزر تا خلیج فارس نیز برای نخستین بار از سوی آیت الله رفسنجانی شنیده شد تا یک شاهراه آبی از خزر تا خلیج فارس کشیده شود و همه جای این کشور سبز گردد.
خبرنگاران: میترا عبدالهی / مریم انجیدنی **انتشار: حسین کریم زاده
3027/7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.