سرهنگ امین رمضانیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به منظور شناسایی و برخورد با قطع گونه ارزشمند تاغ، که اهمیت و تاثیر کم نظیری در بیابان زدایی دارد و تبدیل چوب آن به زغال، این کارگاه ها در شهرستان نیشابور کشف و هفت نفر متخلف در این خصوص دستگیر شده و هشت نفر دیگر نیز تحت تعقیب قرار گرفتند.
وی افزود: در مجموع این کشفیات سه دستگاه موتور سیکلت، 12 دستگاه خودرو، 2 دستگاه کوره صنعتی فولادی زغال، سه دستگاه اره صنعتی برای برش چوب تاغ به صورت سکه ای و فروش در مراکز استانهای مرکزی کشور نیز توقیف شد.
وی بیان کرد: در این رابطه مجموعا 780 اصله درخت تاغ قطع شده و نیز بیش از پنج هزار و 585 کیلوگرم زغال تهیه شده از این گونه ارزشمند کشف و ضبط شد.
سرهنگ رمضانیان با بیان اینکه امسال پنج انبار تولید و نگهداری زغال نیز در شهرستان نیشابور شناسایی و پلمب شده، ضرر و زیان وارده به طبیعت از محل قطع این گونه درختی را سه میلیارد و 700 میلیون ریال عنوان کرد.
تاغ‌، درختچه ای از تیره تاج‌خروسان و زیرتیره اسفناجیان، با مقاومت زیاد در برابر خشکی و گرما با شبکه ریشه‌ای گسترده است که برای جلوگیری از گسترش کویر از آن استفاده می‌شود.
هم اکنون 570 هزار هکتار از بیابان های خراسان رضوی زیر کشت این درختچه ارزشمند قرار دارد.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.