مسعود ریاضی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فاطمه علیزاده در وزن 50 کیلوگرم، میمنت قاسم‌ آبادی در وزن 65 کیلوگرم و زهرا رهنما در وزن 70 کیلوگرم به اردوی تیم ملی دعـوت شده‌اند.
وی گفت: نسرین محمدی از خراسان رضوی نیز به عنوان یکی از دو مربی ایرانی در کنار آنا واسلینکو سرمربی اوکراینی تیم ملی در این دوره حضور خواهند داشت.
نخستین اردوی تمرینی تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان ابتدای بهمن آتی به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود. برای شرکت در این اردو از نفرات نخست تا سوم مسابقات قهرمانی کشور دعوت شد.
فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران مرداد ماه امسال با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد بانوان در رشته کشتی با شیوه ای جدید و مطابق با ارزشهای مذهبی و ملی ایرانیان و سایر کشورهای اسلامی رقابت خواهند کرد. این فدراسیون دو سال پیش در پاسخ به تقاضای بانوان علاقه مند به کشتی شیوه ای جدید را به عنوان رشته ای جداگانه و مستقل از کشتیهای مرسوم در چارچوب اعتقادات، ارزشها و فرهنگ اسلامی و ملی مردم ایران تعریف کرد و در نهایت به تصویب اتحادیه جهانی کشتی رساند.
اتحادیه جهانی کشتی نیز به فدراسیون کشتی ایران اعلام کرد که برگزاری این رقابتها برای مسابقات ملی بانوان از سوی ایران پذیرفته شده و ایران از این پس می تواند این مسابقات را برگزار کند. همچنین اتحادیه جهانی کشتی با آگاهی از تقاضای گسترده بخشی از بانوان علاقه مند به کشتی در دنیا به ویژه بانوان مسلمان اعلام کرد که این حرکت فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران یک گام بزرگ در جهت توسعه کشتی آزاد زنان است که در آینده دستاوردهای بیشتری خواهد داشت. اتحادیه جهانی کشتی برگزاری مسابقات جهانی کشتی کلاسیک بانوان در سال 2018 را تأیید کرده است.
پیش از این 25 آذر امسال 103 بانوی کشتی گیر از 24 استان کشور برای نخستین بار در یک دوره رقابتهای کشتی کلاسیک زنان در تهران شرکت کردند. این رقابتها با حضور هشت داور خارجی و 13 داور ایرانی برگزار شد.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور **انتشار: حسین کریم زاده
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.