سید جمال کاظمی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بخش بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد به منظور شناسایی آگهی های واحدهای غیر مجاز صنفی، آگهی های درج شده در روزنامه های 2 روز استان را استخراج و به اتحادیه ها ارسال کرد.
وی افزود: در بررسیهای صورت گرفته مشخص شد که طی این 2 روز 367 آگهی از واحدهای فاقد مجوز صنفی در روزنامه های خراسان رضوی درج شده است.
وی اظهار کرد: این موارد طی صورتجلسه برای معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد در امور پیشگیری از وقوع جرم ارسال شد و وی نیز در نشست اخیر روسای اتحادیه های صنفی قول داد که به این موضوع رسیدگی کند.
کاظمی گفت: رسانه ها باید تبصره سه ماده 17 قانون نظام صنفی کشور را رعایت کنند و صرفا آگهی واحدهای صنفی دارای پروانه کسب را منتشر نمایند.
وی با بیان اینکه بیشترین آگهی های غیر مجاز مطبوعاتی مربوط به قالی شویی است افزود: برخی کارگاه های قالی شویی در شهرهای اطراف مشهد از قبیل چناران، فریمان و طرقبه شاندیز از طریق شماره تلفن های اجاره ای و وانت سیار، سفارش کار می گیرند و دفتر یا کارگاهی در مشهد ندارند.
وی اظهار کرد: برخی نیز به صورت کارمزدی کار می کنند و قالی ها را برای شست و شو به شهرهای اطراف می فرستند یا اینکه آنها را در مشهد برای شست و شو به قالی شویان می دهند و کارمزد دریافت می کنند.
کاظمی ادامه داد: این افراد قالی را با کیفیت نامناسب می شویند و بعد از شست و شو روی زمین پهن کرده و با حرارت چیلر خشک می کنند که بدترین شیوه قالی شویی است و نرخ خدمات آنها نیز مشخص نیست.
وی گفت: داشتن پروانه کسب برای ارائه کالا یا خدمات توسط واحد صنفی لازم است و این پروانه باید متعلق به شهری باشد که در آن کالا یا خدمات ارائه می شود و فرد نمی تواند با داشتن پروانه کسب در یک شهر در شهر دیگر آگهی درج نموده و فعالیت کند.
وی افزود: این مشکل در واحدهای تاسیسات مکانیکی هم وجود دارد که در برخی موارد خدمات توسط یک نیروی خدماتی ارائه می شود ولی فقط 30 درصد مبلغ دریافتی به وی پرداخت می شود و مابقی توسط واحد فاقد مجوز خدماتی به عنوان پورسانت دریافت می گردد.
کاظمی اظهار کرد: شهروندان می توانند از طریق سایت اتاق اصناف و تلفن های تمام اتحادیه ها که در این سایت قرار داده شده، از اصالت فرد، اصالت مجوز و خدمات صنفی با خبر شوند یا نرخ خدمات ارائه شده را رصد کنند.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
1922 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.