دکتر حمیدرضا اسلامی روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: ظرفیت تولید خون در خراسان رضوی 57 هزار کیسه در سال است که 55 هزار کیسه آن تنها در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد مصرف می شود.
وی به 58 بیمارستان زیر پوشش سازمان انتقال خون خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: نیاز بیمارستانهای استان به خون سالانه 332 هزار کیسه است بنابراین سازمان برای تامین آن با حجم 6 برابری ظرفیت خود فعالیت می کند. اگر به این سازمان، تولید خون و فرآورده های خونی توجهی نشود به زودی با بحران مواجه خواهیم شد.
مدیرعامل سازمان انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: از پارسال تاکنون هزار و 400 دستگاه تخت بیمارستانی در استان اضافه شده ولی برای سازمان انتقال خون و مشکلات این سازمان هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
وی به مشکلات مالی نیز اشاره و بیان کرد: وضعیت مالی این سازمان درحدی نامطلوب است که هفته گذشته شرکت آب و فاضلاب مشهد به دلیل بدهی قصد قطع کردن آب سازمان انتقال خون خراسان رضوی را داشت.
اسلامی گفت: مسئولان باید برای کاهش مشکلات سازمان خون در استان کاری کنند و فقط پشت درهای اتاق عمل به یاد سازمان انتقال خون نباشند.
وی افزود: هم اکنون به سمت مصرف 400 هزار کیسه خون در سال پیش می رویم که این امر با شرایط فعلی بحران جدی برای استان خراسان رضوی رقم خواهد زد.
خراسان رضوی در حوزه تولید خون در کشور پس از تهران و فارس جایگاه سوم را دارد. سالانه 300 هزار کیسه خون در خراسان رضوی تولید می شود.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.