دکتر محمدرضا دارابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشجویان خارجی در رشته های مختلف علوم پزشکی و در تمامی مقاطع تحصیلی شامل کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه ای، پی.اچ.دی و دستیاری پذیرش می شوند.
وی ادامه داد: پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد طبق شرایط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران پس از تایید وزارت امور خارجه در امور کنسولی و حراستی انجام می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشجویان خارجی پس از دانش آموختگی حق کار در ایران ندارند و باید به کشور خود برگردند مگر دانش آموختگان رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی که تحت شرایط خاص با اخذ مجوز از مراجع قانونی می توانند بطور مشروط در کشورمان کار کنند.
وی افزود: هم اکنون پذیرش دانشجوی خارجی از طریق اداره مدیریت روابط بین الملل و کارگروه بین الملل سازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت می گیرد و در صورت تاسیس معاونت بین المل این دانشگاه جذب این دانشجویان به صورت ضابطه مند انجام خواهد شد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی شرق کشور دارای 9 هزار دانشجو و افزون بر 20 هزار کارمند بهداشتی و درمانی است.
این دانشگاه دارای معاونتهای بهداشتی، درمانی، پژوهشی، غذا و دارو، آموزشی، فرهنگی و دانشجویی است. 30 درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در 161 رشته و مقاطع مختلف تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد، متخصص و فوق تخصص در رشته های مختلف پزشکی مشغول تحصیل هستند. دانشگاه علوم پزشکی مشهد 15 شبکه بهداشت و درمان، هفت دانشکده، 46 مرکز تحقیقاتی و 23 بیمارستان را زیر پوشش دارد. دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دانشکده های پرستاری و مامایی، پزشکی، بهداشت، پیراپزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و طب سنتی تحصیل می کنند.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشار: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.