به گزارش ایرنا محسن نجات روز پنجشنبه در نشست تودیع و معارفه رئیس جمعیت هلال احمر گناباد افزود: طرح خادم با شعار هر خانواده یک امدادگر، از سال گذشته در خراسان رضوی اجرایی شده که در مدت پنج سال اجرا، در مجموع 64 هزار خانوار را پوشش خواهد داد.
وی تصریح کرد: در این طرح مربیان امداد و نجات با آموزش خانواده ها و افزایش توانمندی آنان برای مقابله با مخاطرات سرما، کولاک برف، زلزله و حوادث ترافیکی، ضریب ایمنی آنها در مقابله با مخاطرات را افزایش می دهند.
وی تقویت و رشد اعتماد و سرمایه اجتماعی و جایگاه هلال احمر در بین مردم در کنار آموزشهای امداد و نجات و افزایش آمادگی در برابر مخاطرات و حوادث را از رویکردهای جمعیت هلال احمر برشمرد که باید از همه ظرفیتها برای دستیابی به این مهم بهره گرفت.
قائم مقام مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اجرای طرح دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) را از دیگر اقدامات مهم این جمعیت با همکاری آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: اجرای این طرح نقش مهمی در ارتقای مهارتهای فردی در مقابله با حوادث و مخاطرات دارد.
فرماندار گناباد هم گفت: این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در جنوبی ترین نقطه خراسان رضوی و همجواری با چند استان کشور از جمله خراسان جنوبی، می تواند قطبی برای امدادرسانی محسوب شود.
محمدعلی نبی پور ادامه داد: هلال احمر به عنوان یک مجموعه غیر سیاسی و غیردولتی باید حفظ کارکرد مهارت افزایی و آموزش عمومی در مقابله با حوادث را سرلوحه کار قرار داده و با حفظ استقلال خود در امدادرسانی به مردم و حادثه دیدگان بکوشد.
وی تصریح کرد: در جریان زلزله اخیر در کرمانشاه فضای مجازی با انتشار مطالب خلاف واقع به نوعی بحران در فضای عمومی جامعه ایجاد و بستر سوء استفاده دشمنان را فراهم کرد.
فرماندار افزود: توجه به کارآمدی و پرهیز از سلائق سیاسی ملاک اصلی ما در انتخاب مدیران گناباد است.
در پایان این جلسه نرگس افرادی به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر گناباد معرفی و از خدمات علی برومند باغ آسیا تقدیر شد.
جمعیت هلال احمر در استان 6.3 میلیون نفری خراسان رضوی 31 پایگاه امداد و نجات، 20 نمایندگی و شعبه، 433 کارمند، 44 دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، دو هزار و 340 امدادگر، 40 هزار داوطلب و 103 هزار نفر عضو جوانان دارد.
از مجموع 2 هزار عضو جمعیت هلال احمر گناباد 400 نفر به صورت ثابت فعالیت دارند.
گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار:علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
2095/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.