سید سعید سرابی روز سه شنبه در هجدهمین همایش روسای مراکز ایرنا در مشهد افزود: رویداد 'مشهد 2017' فرصت مناسبی بود تا دنیا ظرفیتهای این شهر را بشناسد.
وی اظهار کرد: برای این رویداد مهم 175 موضوع و برنامه ملی و بین المللی در نظر گرفته شد که تاکنون 144 برنامه اجرا شده و مابقی آن نیز تا پایان زمان مقرر اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه مدیر کل آیسسکو از اقدامت و برنامه های اجرا شده در مشهد 2017 اظهار شگفتی کرده است گفت: با این وجود اعتقاد داریم ظرفیت این شهر بیش از اقداماتی است که تاکنون انجام شده است.
سرابی افزود: شناساندن ظرفیتهای فرهنگی و اجتماعی شهر مشهد نباید محدود به سال 2017 شود بلکه با توجه به اینکه تا سال 2029 میلادی این عنوان به هیچیک از شهرهای ایران نمی رسد، نباید عنوان و ظرفیتهای شهر مشهد فراموش شود.
وی اظهار کرد: فعالیتهای ملی و بین المللی که امسال با عنوان مشهد 2017 انجام شد، نشانگر توانایی بسیار این استان و این شهر در امور مختلف است و برنامه ای نیز در قالب سند چشم انداز 10 ساله برای استمرار نقش آفرینی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام تا سال 2029 میلادی تدوین شده که اساس کار دستگاه های اجرایی در این استان قرار می گیرد.
سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی اسلامی وابسته به سازمان همکاری اسلامی (آیسسکو) یک سازمان تخصصی زیر مجموعه سازمان کنفرانس اسلامی است که در ماه مه 1979 میلادی تأسیس شد و مقر آن در رباط کشور مراکش است.
57 کشور اسلامی از جمله ایران عضو این سازمان هستند.
آیسسکو هر سال سه شهر از حوزه کشورهای آفریقایی، عربی و اسلامی غیر عربی را به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب می کند که در این راستا کلانشهر مذهبی مشهد برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شده است.
هجدهمین همایش روسای مراکز خبرگزاری جمهوری اسلامی در کشور نیز که امروز در مشهد آغاز شده است تا فردا ادامه دارد.
خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7495 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.