به گزارش ایرنا محمدحسن واحدی، دوشنبه در نشست کارگروه زیارت و رسانه در جمع اصحاب رسانه استان افزود: بر این اساس نباید زیارت را مترادف گردشگری مذهبی دانست زیرا بحث زیارت ائمه اطهار (ع) فراتر از این مباحث است اما گردشگری تعریف خودش را دارد و مثلا بازدید گردشگران از آیین های مذهبی می تواند نمونه ای از گردشگری مذهبی باشد.
وی با اشاره به رسالت این کارگروه زیارت و رسانه اظهار کرد: از این کارگروه چشم انداز زیارت عارفانه، آسان برای تثبیت و تاثیرگذاری فرهنگ رضوی در زندگی مردم انتظار می رود اما رسانه ها چگونه این چشم انداز را محقق می کنند؟
معاون استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: رویکردی که برای رادیو زیارت تعریف کرده ایم این است که زائر را از مبدا هدایت کند. این رادیو سه ساعت در صبح و عصر برنامه زنده دارد و شایسته است رسانه ها این رادیو را با هدف مدیریت زائران دریابند.
واحدی گفت: زیارت پیشرو توسعه استان است. با تحرک زیارت است که بخشها و صنایع دیگر نیز جان می گیرند، به عنوان مثال کارخانه تولید غذای صنعتی با 60 هزار وعده در مشهد راه اندازی شده است که 25 هزار وعده غذا را برای زائران آستان قدس رضوی را فراهم می کند.
معاون استاندار خراسان رضوی بیان کرد: باید انواع سرمایه گذاری در شهر انجام شود و از جمله 300 پروژه در خصوص طرح های زیارت استان برنامه ریزی شده که می تواند به تحرک بخشهای خدماتی و صنعتی استان کمک کند.
واحدی اظهار داشت: پیش نویس قانون جامع زیارت در حال آماده سازی است و این پیش نویس پس از تکمیل برای نمایندگان مجلس ارسال خواهد شد. اگر این قانون در مجلس تصویب شود همه کشور را درگیر مساله زیارت می کند.
وی ضمن تاکید بر غافل شدن از مجاوران بارگاه رضوی در طرح ها و برنامه های مرتبط با زیارت گفت: قرار است حرم مطهر رضوی چهارشنبه ها برای استفاده مجاوران و مشهدی ها از همه رواقها و امکانات آن از جمله غذای حضرت اختصاص یابد و هم اکنون در حال رایزنی و برنامه ریزی با آستان قدس در این خصوص هستیم.
در نشست امروز کارگروه رسانه و زیارت رضوی که با موضوع بررسی ابعاد اصلی گردشگری مذهبی در کارگروه تخصصی زیارت و رسانه معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی برگزار شد، نحوه و کیفیت خدمات اطلاع رسانی رسانه ها مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان رسانه های استان و مشهد دیدگاههای خود را در این خصوص مطرح کردند.
سالانه 28 میلیون زائر و گردشگر به مشهدالرضا (ع) سفر می کنند.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.