سید جواد حسینی روز پنجشنبه در مراسم گشایش پنجمین دوره پارلمان معلمان استان خراسان رضوی در مشهد افزود: امروز جامعه جهانی به این نتیجه رسیده که برای ارتقا پدیده ها و سازمانها باید رویکرد اجتماعی شدن در آنها تقویت شود.
وی ادامه داد: در تبدیل آموزش و پرورش به عنوان دغدغه جامعه و جذب مشارکتها بسیار ضعیف عمل شده است. به این معنا که آموزش و پرورش باید از سوی همه بخشها، سازمانها و رسانه ها به دغدغه جامعه بدل شود حال آنکه در این زمینه بسیاربسیار ضعیف عمل شده است بنابراین پارلمان فرهنگیان باید در این زمینه فعالیت موثر از خود نشان دهد.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: 300 نوع سازمان دولتی داریم که باید پیوند میان آنان با آموزش و پرورش را رقم زد. در این مسیر پیشنهاد می شود دولت نظامنامه تعامل وزارتخانه ها و دستگاههای دولتی را با آموزش و پرورش تهیه کند.
وی افزود: در سطح خراسان رضوی تلاش شد تا با امضای تفاهمنامه میان آموزش و پرورش با حداقل 85 درصد دستگاههای دولتی این پیوند در سطح استان محقق شود.
حسینی ادامه داد: در حالی که همه طرحها و برنامه های دستگاههای مختلف باید با پیوست آموزش و پرورش تهیه شود هم اکنون فعالیتها برعکس این ضرورت رقم می خورد و همه دستگاهها و سازمانها از آموزش و پرورش انتظار دارند.
وی گفت: پارلمان معلمان خراسان رضوی باید با ارائه طرحهای جدید پیشنهادی، انجام امور موثر و راهگشا در سطح استان نسبت به ایجاد پیوند میان آموزش و پرورش و سایر دستگاهها و سازمانها اقدام کند.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: 80 راهکار برای افزایش مشارکت سازمانها با آموزش و پرورش شناسایی و تدبیر شده است. دولت تاکنون حداکثر کمک و حمایت بودجه ای را به آموزش و پرورش داشته اما حداکثر توان خود را به این بخش نداده است.
وی ادامه داد: در آموزش و پرورش پول نمی خواهیم بلکه اختیار و ظرفیت سازی می خواهیم تا بتوان امور را پیش برد.
حسینی همچنین جدیترین مشکلات نظام تصمیم گیری را در آموزش و پرورش نظام تصمیم گیری لایه بندی، متصلب و بخشنامه محور دانست.
پارلمان استانی معلمان خراسان رضوی 48 عضو از 48 منطقه آموزشی استان دارد. 90 هزار معلم در خراسان رضوی عهده دارد تعلیم و تربیت یک میلیون و200 هزار دانش آموز در این استان هستند.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.