به گزارش ایرنا سیدعباس صالحی در پیام خود به این رویداد قرآنی نوشت: قرآن همانند گلستانی است که بهارش بی خزان است و طراوت ثمرات این گلستان برای تمامی نسلها باقی می ماند.
پیام مزبور که توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی قرائت شد، افزوده است: مومنان و عاشقان به قرآن بی هیچ ترسی و با کوله باری از ارادت در ساحت مقدس قرآن و با عطر آیات آن روح و جان خود را صیقل داده و سرشار از معرفت می شوند.
او ادامه داد: کدام کتاب را می توان یافت که راهنماییهای نجات بخشش برای جاودانه بشریت راهگشا باشد و چنین ویژگیهای بارزی داشته باشد؟
'تنها باید بر ساحل بزرگ و آرامش بخش این دریای بیکران به تفکر نشست و نظاره گر عبرتها و سرنوشتهایی بود که هر یک برای انسان برهان قاطع و منشور جاودانگی است'.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داده است: این نعمت بزرگ الهی سزاوار تکریم و تقدس است و بندگان را شایسته است که به شکرانه اش در برابر خداوند اطاعت پذیر باشند.
صالحی افزود:در بزرگی این کتاب همین بس که هنوز عالمان در این اقیانوس بیکران شناورند و برگزاری دوازدهمین جشنواره و مسابقات قرآنی مدهامتان رویدادی ارزشی است که بیش از یک دهه فضای فکری و روحی جوانان و نوجوانان مساجد را با عطر قرآن معطر و متبرک گردانده و آشنایی آنها با معارف قرآنی و برکات بی شماری که به دنبال داشته است از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان از 21 تا 24 آذرماه در مشهد مقدس ادامه خواهد داشت.
سید‌سعید سرابی افزود: در مرحله کشوری این مسابقات ٥٩ نفر از خواهران و ٢٠٥ نفر از برادران در حضور ٢٢ داور رقابت‌ می کنند که برخی از این داوران از استادان بین‌المللی هستند.
رئیس دفتر مرکز منطقه ای آیسسکو (سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی) نیز در این آئین گفت: مشهد ظرفیتهای بزرگی دارد که بخشی از آن مربوط به زیرساختهای این شهر است که از وجود مرقد منور امام رضا (ع) ناشی می شود.
عباس صدری افزود: در تربیت بحث نگاه متوازن به ساحتهای تربیت مطرح است که انواعی دارد اما مهمترین ساحت تربیت، ساحت قرآنی است و کسانی که وارد بحث تربیت قرآنی می شوند زمینه دستیابی به مراتب قابل قبولی از حیات طیبه برایشان فراهم می شود.
در مرحله کشوری دوازدهمین دوره جشنواره مدهامتان که به میزبانی مشهد مقدس برپا می‌شود حدود 270 نفر به رقابت می‌پردازند.
شهر مشهد در سال ٢٠١٧ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد و به همین علت مرحله کشوری دوازدهمین دوره جشنواره مدهامتان نیز در مشهد برگزار می شود.
فراخوان این جشنواره از 15 مرداد 96 آغاز و مراحل استانی از شهریورماه تا دهه اول آبان ماه برگزار شد که در مجموع 17 هزار و 300 جوان 18 تا 30 سال ثبت نام کردند و 270 نفر به مرحله کشوری راه یافتند.
این جشنواره که ویژه جوانان کانونهای مساجد است در بخش بانوان در رشته‌های قرائت و حفظ و در بخش آقایان در رشته های قرائت،حفظ، اذان و ترتیل برگزار می‌شود.
'مدهامتان'؛ نام جشنواره بزرگ فرهنگی و هنری جوانان کانونهای مساجد کشور؛ آیه 64 سوره الرحمن و کوچکترین آیه قرآن است که تنها از یک کلمه تشکیل شده است.
مدهامتان به معنای 'دو باغ سبز و سیرآب است که از غایت سبزی به سیاهی زنند' و مثنای کلمه 'مدهامه' که نمادی از بهشت است، به تراکم درختان بهشتی اشاره دارد.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
1922/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.