استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: نگاه رشته رزمی توآی فقط به رشد جسمی نیست بلکه به رشد ظرفیتهای روحی و روانی در کنار تقویت قوای فیزیکی و فنون و روشهای رزمی نیز توجه دارد.
علیرضا رشیدیان افزود: پدید آورندگان این رشته ورزشی با بهره گیری از سبکهای رزمی دیگر جهان و هنرهای رزمی اقوام ایرانی توانسته اند هنر رزمی ایرانی را با بیش از ۷۳ هزار تکنیک به وجود آورند.
وی همچنین با اشاره به فاجعه جان باختن هشت کوهنورد مشهدی و یک راهنمای محلی آنان در اشترانکوه استان لرستان، این حادثه غمبار را به جامعه ورزشی و خانواده های کوهنوردان جان باخته تسلیت گفت.
رئیس هیات کونگ فو خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: رشته ورزشی توآی شامل سیستم های مختلف از جمله مایانا، گیلما، دوچوب و آنزان رزم است که در قالب رزم ملی ایران تعریف می شود و ورزشکاران این رشته زیر پوشش فدراسیون کونگ فو مسابقه می دهند.
قربان اعظمی افزود: این مسابقات در رده سنی بزرگسالان و در 2 بخش مردان و بانوان با شرکت ورزشکاران ۲۰ کشور از جمله ایران، عراق، کویت، ترکمنستان، افغانستان، پاکستان، اردن، فلسطین، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، تایلند، کره جنوبی، چین و ماکائو برگزار می شود.
وی اظهار کرد: این مسابقات تا فردا ادامه دارد.
مراسم افتتاحیه این مسابقات شامل هنرهای نمایشی از قبیل رزمهای مختلف رزم ملی ایران بود.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
۱۹۲۲ / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.