رضا احمدی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیل بهمن ماه پارسال به بیش از هزار و 100 واحد مسکونی شهری و روستایی تایباد خسارت وارد کرده بود.
وی گفت: اعتبار مزبور در قالب تسهیلات ساخت، تعمیر و تامین لوازم منزل و معیشتی به خانواده های واجد شرایط تعلق می گیرد.
وی اظهار کرد: میزان وام پرداختی در سطح شهر تایباد، مشهدریزه و کاریز به میزان 320 میلیون ریال است که 60 میلیون ریال آن بلاعوض است و این مبلغ در سطح روستاهای سیل زده شهرستان 200 میلیون ریال خواهد بود که 50 میلیون ریال آن بلاعوض است.
وی سود این تسهیلات را پنج درصد اعلام کرد و افزود: بازپرداخت تسهیلات ساخت 15 ساله است که این بازپرداخت برای تسهیلات اختصاصی به بخش تعمیرات و تامین لوازم منزل سه ساله خواهد بود.
احمدی فر گفت: هم اکنون 290 متقاضی برای دریافت وام تعمیرات، 95 فقره تسهیلات برای ساخت و تعداد 45 فقره تسهیلات برای تامین لوازم منزل به بانک های عامل معرفی شده اند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تایباد با بیان اینکه هم اینک حدود 38 درصد منازل روستایی این شهرستان نیاز به مقاوم سازی دارند، گفت: 4،5 درصد منازل مسکونی روستایی این شهرستان بادوام، 37،5 درصد کم دوام و 58 درصد تاحدی بادوام هستند.
احمدی فر گفت: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن روستایی، ترویج فرهنگ مقاوم سازی منازل در روستاها، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی و ترویج الگوی ساخت و ساز مسکن از مهمترین اهداف طرح مقاوم سازی منازل مسکونی است.
شهرستان تایباد با 2 بخش مرکزی و میان ولایت 35 روستا دارد. این شهرستان 118 هزار نفری در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
5132/7494
خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.