مهندس کامران دیسفانی روز یکشنبه در نشستی به منظور بررسی و بازنگری کارشناسی 'طرح قرارداد اجرای ساختمان' افزود: اجرای کار کوپنی در پروژه های بزرگ معنا ندارد. خواستار آن هستیم که ارجاع کار در پروژه های بزرگ ساختمانی تغییر کند.
وی ادامه داد: در خصوص نظارت پروژه های ساختمانی پیشنهاد آن است که حوزه های نظارتی در مناطق شهر مشهد زیر نظر سازمان نظام مهندسی ساختمان راه اندازی شود تا این سازمان بهتر به وظیفه اصلی یعنی نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسان عمل نماید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی به قرارداد مالک و مجری هم اشاره و بیان کرد: پیش از اینکه پیمانکار کار را در کارگاه ساختمانی شروع کند می بایست نخست مجری را انتخاب کنند و ناظران پروژه نیز باید در صورت نبود مجری با گزارش به نظام مهندسی و شهرداری از ادامه کار جلوگیری کنند.
وی در خصوص کنترل کیفی بیشتر پروژه های ساختمانی هم گفت: بهتر است نقشه های ساختمانی در دو مرحله انجام شوند. یک مرحله پیش پروانه و مرحله بعدی نقشه اجرایی که باید عیناً در اجرا مد نظر قرار گیرند و قبل از صدور اصل پروانه تأییدات نظام مهندسی را دریافت کند.
طی در این نشست با حضور روسا و نمایندگانی از انجمنهای صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان، مجریان و شرکتهای ساختمانی و تاسیساتی و سازمان نظام کاردانی بندهایی از 'قرارداد اجرای ساختمان' قرائت شد و شرکت‌کنندگان نقطه نظرات خود را در گروههای ساختمانی، اجرای کار، نحوه تضمین انجام تعهدات، وظایف و اختیارات صاحبکار تشریح کردند.
650 مجموعه انبوه ساز، هزار و 800 شرکت مشاوره ای و دو هزار شرکت پیمانکاری در خراسان رضوی فعالیت می کنند. سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با 24 هزار عضو مهندس در هفت رشته عمران، مکانیک، برق، شهرسازی، ترافیک، نقشه برداری و معماری دومین سازمان نظام مهندسی بزرگ کشور بعد از تهران است. حجم ساخت و سازها در خراسان رضوی در زمان رونق اقتصادی سالانه بالغ بر هفت میلیون مترمربع است.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور **انتشار: حسین کریم زاده
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.