به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار افزود: عربستان با دینارهای فراوان با حمایت از حزب المستقبل به ریاست سعد الحریری در پی تضعیف جایگاه حزب الله بود.
وی اظهار کرد: حزب الله لبنان با مقاومت و ایستادگی مقابل عناصر تکفیری، وهابی، صهیونیست و استکبار سیطره ای در منطقه ایجاد کرده است.
حجت الاسلام مقیسه خاطرنشان کرد: مسیحیان، اقلیت های دینی و گروههای مختلف سیاسی لبنان از وجود حزب الله احساس امنیت می کنند و توطئه اخیر عربستان، وحدت این گروهها در حمایت از حزب الله را بیشتر کرد.
وی تاکید کرد: استعفای نامتعارف سعدالحریری از مقام نخست وزیری لبنان نتیجه عکس داد و حتی حزب المستقبل نسبت به دخالت های عربستان در امور این حزب و کشور واکنش نشان داد.
امام جمعه سبزوار با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه در سالهای گذشته گفت: استکبار با همدستی برخی کشورهای منطقه در پی ایجاد خاورمیانه جدید و تجزیه برخی کشورها با شعله ور کردن اختلافات مذهبی و قومی بود.
حجت الاسلام مقیسه افزود: راه اندازی داعش و گروههای تکفیری با همین هدف شکل گرفت که به برکت نیروهای مقاومت اسلامی در مرحله زوال و فروپاشی قرار دارد.
امام جمعه سبزوار اظهار کرد: گام بعدی استکبار در منطقه، همه پرسی اقلیم کردستان بود که با وحدت و اتحاد مردم عراق و کشورهای منطقه این توطئه نیز بی نتیجه ماند.
وی ادامه داد: هم اکنون دشمن پس از ناکامی در تحولات منطقه و توطئه در لبنان، با نشان دادن چراغ سبز به عربستان و حمایت از آل سعود، نقشه درگیری با حزب الله و انقلاب اسلامی را درسر دارد که اقتدار نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی نقشه آنها را خنثی کرده است.
امام جمعه سبزوار با تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان در حادثه زلزله، افزود: مطلوب است این عزیزان در برابر این حادثه ناگوار، صبر و مقاومت پیشه کنند.
وی با اشاره به انفاق، نیکوکاری و همدلی مردم کشور در کمک به همنوعان افزود: مردم توانایی مالی و کمک کردن خود را به میدان بیاورند و از طریق مراکز رسمی کمک های خود را به مردم زلزله زده استان کرمانشاه اهدا کنند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8145/7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.