به گزارش ایرنا، طبق روال سالهای گذشته، مشهدالرضا در دهه پایانی صفر میزبان صدها زائری است که پیاده و سواره خود را به مشهد مقدس رسانیده بودند تا در اولین شب عزاداری این ایام پرشور حضور یابند.
شب رحلت نبی مکرم اسلام سراسر شهر سیاه پوش و عطر گلاب و نوای حزن انگیز عزا بر فضا مستولی شده بود، طبق آخرین آمار بیش از یک میلیون و 300 هزار زائر، شب گذشته از راه دور خود را به حرم مطهر رضوی رسانیده بودند.
چهار هزار هیات مذهبی نیز از سراسر کشور به مشهد مقدس آمده بودند که دسته روی و عزاداری خود را از خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی به سوی مضجع شریف ثامن الحجج (ع) آغاز کردند.
در همه خیابان های منتهی به حرم مطهر ایستگاه های پذیرایی از زائر مستقر شده بود و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مشغول پخش نذور بین مردم و هیات های مذهبی بودند.
مراسم محوری عزاداری برای شب رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت به مرثیه سرایی و روضه خوانی پرداختند.
در این مراسم حجت الاسلام ناصر رفیعی به عنوان سخنران با اظهار تسلیت رحلت پیامبر اسلام (ص) گفت: پیامبران و اولیای دین نجات بخش بشریت هستند و با توسل به اهل بیت عصمت و طهارت، می توان بسیاری از موانع زندگی را پشت سر گذاشت.
وی بیان کرد: سیره ائمه معصومین(ع) و معارف دینی، درمان دردهای دنیا و آخرت و سیره نبوی و ائمه (ع) غنی ترین و بهترین برنامه برای گذراندن مسیر درست زندگی است.
به گزارش ایرنا، مشابه مراسم سوگواری در حرم مطهر رضوی با حضور پرشور عزاداران در مساجد، بقاع متبرکه و تکایا خراسان رضوی برگزار شد.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.