به گزارش ایرنا، حجت علی شایان فر روز یکشنبه در نشست هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بجستان افزود: شناسایی قابلیتها و امکانات در هر منطقه و توانایی به کارگیری سریع آنها در مواقع بحران و حوادث پیش بینی نشده ، از اصول مهم در مدیریت بحران محسوب می شود.
وی اظهار کرد: هر شهرستان باید در قالب مدیریت جامع بحران مخاطرات خود را در زمینه های گوناگون اعم از سیل، زلزله، طوفان رانش و فرونشست زمین و آسیب پذیریها در زمینه های شبکه آبرسانی، گاز رسانی، بافتهای فرسوده و امثال آن شناسایی و برای کاهش آسیب پذیری در برابر آنها برنامه مدون داشته باشد و متناسب با آنها کمبودهای خود را مرتفع و توانمندیها را افزایش دهد.
وی شناسایی نقاط قوت و ضعف و افزایش تعامل و هماهنگی بین دستگاههای اجرایی و بخشهای خدمات و امدادرسان در زمان وقوع حوادث پیش بینی نشده را برای مدیریت بحران ضروری دانست.
شایان فر گفت: مهمترین اصل در مدیریت بحران در زمان حوادث پیش بینی نشده ، استفاده درست از ظرفیتهای موجود برای کاهش تبعات و آسیبهاست و هماهنگی خوبی بین مسئولان و متولیان بخشهای مختلف در استان خراسان رضوی در این زمینه وجود دارد.
وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 10 نفر طی 27 حادثه پیش بینی نشده در این استان شامل سیلاب و زلزله جان خود را از دست داده ند.
فرماندار بجستان هم در این نشست آمادگی مسئولان و دستگاههای اجرایی این شهرستان را برای مقابله با حوادث پیش بنیی نشده خوب توصیف کرد و گفت: برای شناسایی نقاط ضعف و قوت چند مانور در طول سال در شهرستان برگزار می شود.
حسین ابراهیمی کردیانی افزود: دستگاههای اجرایی و مسئولان مربوطه باید آمادگی خود را برای مدیریت بحران و خدمات رسانی متناسب با شرایط متفاوت بحران و حوادث پیش بینی نشده افزایش دهند.
مانور مدیریت بحران در زمان حوادث پیش بینی نشده با هدف ارزیابی دستگاههای اجرایی بجستان روز یکشنبه بدون اطلاع قبلی توسط اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی و فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
تیم ارزیاب مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی نیز با حضور در محل به ارزیابی کامل دستگاه های عضو ستاد در زمینه های مختلف از جمله سرعت عمل و زمان حاضر شدن در محل، میزان تجهیزات و امکانات آماده، تعداد نیروی انسانی، پیش بینی ملزومات ضروری،در اختیار داشتن لباس و یونیفرم مخصوص پرداخت.
شهرستان بجستان در 278 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.