قاسم تقی زاده خامسی روز شنبه در دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی افزود: برخی از قوانین مقررات ملی و کنترل ساختمان قدیمی و دست و پا گیر است لذا این قانون باید با همفکری صاحبنظران و خبرگان جامعه مهندسی اصلاح و طرح آن به مجلس شورای اسلامی و دولت ارائه شود.
وی ادامه داد: برخی شهروندان مشهدی از خدمات نظام مهندسی رضایت ندارند و باید بگونه ای عمل شود که عملکرد این نهاد تخصصی توسط عده ای محدود زیرسئوال نرود.
شهردار مشهد در خصوص خدمت رسانی به مجاوران و زائران در این شهر نیز گفت: کلانشهر مشهد جامعه ای پویا، فعال و در حال گذر از جامعه سنتی به مدرن است. در این مسیر مشکلات و معضلاتی وجود دارد اما باید خدمت رسانی و توسعه پایدار شهر را همگام با پیشرفت علم و فناوری نوین پیش برد.
وی افزود: می خواهیم خدمات شهری را با کمک جامعه مهندسی، متخصصان و فرهیختگان متناسب با شان، مقام و منزلت حضرت امام رضا علیه السلام پیش ببریم و خدماتی بیش از گذشته برای زائران و شهروندان مشهدی فراهم آوریم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی نیز به نقش این سازمان در نظارت بر پروژه های ساختمانی اشاره و بیان کرد: باید در این سازمان با اجرای صحیح قانون نظام مهندسی خدمت شایسته به مردم و مهندسان را سرلوحه کار قرار دهیم.
حسین کامران دیسفانی افزود: نظام مهندسی باید به یک سازمان ضابطه مند و پیشنهاد دهنده برای تمامی مسائل مهندسی در کشور تبدیل شود و خود را بطور مستقیم درگیر مسائل خارج از وظایف به ویژه امور اجرایی دست و پاگیر نکند.
وی گفت: فساد، کم کاری و بی آبرویی در نظام مهندسی تحمل نمی شود. هدف از خدمت حفظ حریم و حرمت جامعه مهندسی و خدمت به مردم است. حفظ شأن و منزلت جامعه مهندسی ساختمان هم در خدمت رسانی درست و رضایتمندی مردم است و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
650 مجموعه انبوه ساز، هزار و 800 شرکت مشاوره ای و دو هزار شرکت پیمانکاری در خراسان رضوی فعالیت می کنند. خراسان رضوی در مجموع 48 هزار مهندس شامل 24 هزار نفر عضو نظام مهندسی ساختمان، 15 هزار عضو نظام مهندسی کشاورزی و 9 هزار نفر عضو نظام مهندسی معدن دارد.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور**انتشار: حسین کریم زاده
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.