رضا شجاعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شناسایی و پیگیری برای اکتشاف عناصر در گستره یکهزار کیلومتر مربع از محدوده اکتشافی مورد نظر در گناباد انجام شد.
وی بیان کرد: پس از پردازش داده های ماهواره ای، انجام ژئوفیزیک هوایی، مطالعات زمین شناسی، طراحی اکتشاف نظام مند ژئوشیمیایی و بررسی های میدانی، در نهایت منجر به معرفی 43 فلز و تعیین 14 منطقه امیدبخش برای کشف عناصر پایه، گرانبها و راهبردی شد.
وی اظهار کرد: تاکنون به ظرفیت های فلزی شهرستان های گناباد و بجستان کمتر توجه شده بود که با انجام این اکتشافات بخشی از ظرفیت های معدنی آن مناطق شناسایی شده است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با تمهیدات لازم اکتشافات عمومی و تفضیلی در راستای اجرای ماده 32 قانون معادن انجام خواهد پذیرفت.
به گفته وی، هم اکنون 162 پروانه اکتشاف معدن، 68 گواهی کشف معدن با ذخیره 49.5 میلیون تن، 825 پروانه بهره برداری از معدن با ذخیره 2 میلیون و 831 هزار و 755 تن در استان خراسان رضوی وجود دارد.
مهمترین معادن موجود در این استان شامل 'گرانیت، سنگ چینی، گچ و گچ خاکی، سنگ آهن، تالک، مرمریت، سنگ لاشه، تراورتن، فلورین، خاک صنعتی، فلدسپات، دولومیت، کرومیت، سیلیس، آلوویوم آهکی، مرمر، بنتونیت و آگات' در مشهد، نیشابور، سبزوار، چناران، تربت حیدریه، تایباد، تربت جام، سرخس، فریمان، کاشمر و گناباد واقع است.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.