به گزارش ایرنا سیدجواد حسینی روز یکشنبه در جمع نمایندگان تشکلهای دانش آموزی خراسان رضوی افزود: اجرای این سند در استان در دستور کار مسئولان بوده است و شعار آموزش پرورش خراسان رضوی در آغاز سال های تحصیلی اخیر با الهام از برنامه های سند راهبردی تعیین شده است.
وی با بیان اینکه مدارس ما از حافظه محوری رنج می برند و در این خصوص نیازمند تحول نظام آموزشی هستیم، اظهار کرد: کیفیت، عدالت آموزشی و برنامه ریزی که در سالهای گذشته جزو شعارهای سال استان بوده است همه جزء برنامه های سند تحول بنیادین کشور است.
حسینی خاطرنشان کرد: برخی در نشان ندادن ظرفیتها و کارکردهای جامعه و زدودن امید و ایجاد بیم در جامعه تخصص دارند. کسی نمی گوید جامعه گل و بلبل است اما دولتمردان بیشتر از همه از کمبودها اطلاع دارند. ما برای تحول و فردایی بهتر تلاش می کنیم و یکی از راههای این تحول ایجاد اشتغال است.
وی ادامه داد: نرخ بیکاری استان در تابستان گذشته 12.5 درصد بود که در تابستان امسال به 10.1 درصد رسید. سال قبل 100هزار فرصت شغلی ایجاد کردیم و 160 هزار فرصت شغلی نیز تا پایان سال جاری هدف گذاری شده است.
معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: هیچ وقت سهم اعتبارات استان از 6 درصد بیشتر نشده است در حالی که جمعیت استان 8 درصد کشور است اما سهم اشتغالزایی استان در کل کشور 18 درصد بوده است. زمانی که این دولت در سال 92 روی کار آمد نرخ تورم در استان 37.5 درصد بود در حالی که این نرخ در شهریور 96 به 7.3 درصد کاهش یافته است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: دانش آموزانی که هم اکنون به عنوان رهبران تشکلهای دانش آموزی در نشست حضور دارند نمادی از تعلیم وتربیت تمام ساحتی هستند. اگر قرار باشد تعلیم و تربیت به طور کامل محقق شود نیازمند بستر و فعالیت دانش آموزان در ساختارهای رسمی و غیررسمی خواهیم بود.
محمد کاظمی افزود: سازمان دانش آموزی خراسان رضوی چهار سال قبل 30 هزار عضو داشت و اکنون اعضای آن به حدود 80 هزار نفر رسیده است که در برنامه ریزی های سال تحصیلی 96-97 این تعداد به 130 هزار عضو خواهد رسید.
وی به نقش مهم تشکلهای غیررسمی در عرصه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: این فعالیتهای غیررسمی در قالب عملکرد تشکلهای زیست محیطی و پارلمان دانش آموزان و معلمان، اثربخشی ممتازی در آموزش و پرورش تمام ساحتی دارد.
هشتم، 13 و 14 آبان ماه به ترتیب روز نوجوان و بسیج دانش آموزی، روز دانش آموز و مبارزه با استکبار جهانی و روز فرهنگ عمومی است.
خراسان رضوی 90 هزار معلم و یک میلیون و150 هزار دانش آموز دارد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.