فرزند شهید محمد علی اندرزگو روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: جمعه شب گذشته 12 آبان ماه جاری از طریق کلید دار منزل از این سرقت مطلع شدیم.
حجت الاسلام سید مهدی اندرزگو افزود: علاوه بر سرقت برخی لوازم از قبیل شیر آلات منزل، تعدادی از کتاب های خطی و دست نوشته های درسی شهید از دروس ادیب نیشابوری نیز به سرقت رفته است.
وی اظهار کرد: پیش از این در زمینه نگهداری از این مکان که به نوعی جنبه ملی دارد بارها به مسئولین شهری و استانی تذکر داده بودیم.
وی گفت: به توصیه رهبر معظم انقلاب، این منزل را به همان شکل برای بازدید مردم و افراد علاقه مند به این شهید دست نخورده گذاشته و زیر زمین منزل را نیز به عنوان حسینیه آماده کرده بودیم.
اندرزگو از بازدیدهای مردم ،دانشجویان و دیگر اقشار از این مکان خبر داد و افزود: ما به دنبال منفعت مادی از این مکان نیستیم و از شهرداری مشهد و سایر نهادهای ذیربط می خواهیم امکاناتی برای حفاظت از این منزل در نظر بگیرند تا همگان بتوانند از این آثار ملی استفاده کنند.
سرهنگ محمد بوستانی فرمانده انتظامی مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تحقیقات در باره این پرونده در پلیس آگاهی مشهد در حال انجام است.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در مرکز اسناد این بنیاد در مشهد چند نمونه از آثار و اسناد مربوط به شهید اندرزگو نگهداری می شود و در اولین زمان ممکن فهرستی از اسناد و آثار مربوط به این شهید بزرگوار تهیه و ارائه خواهد شد.
قاسم ملکدار افزود: بسیاری از اسناد شهدا نزد خانواده های آنان یا دیگر نهادهای غیر مسئول نگهداری می شود که امیدواریم بر اساس قانون آرشیو و نگهداری از این اسناد به بنیاد شهید سپرده شود.
منزل قدیمی شهید اندرزگو به مساحت 180متر مربع دست کم 50 سال قدمت دارد و در کوچه سرشور 15مشهد واقع است.
شهید محمد علی اندرزگو متولد 1318 خورشیدی از دوستداران جمعیت فدائیان اسلام بود و برخی وی را عضو هیات موتلفه اسلامی عنوان کرده اند.
وی به مبارزه مسلحانه علیه رژیم پهلوی معتقد بود و بر اساس برخی اظهارات شهید اندرزگو در 19 سالگی در جریان ترور منصور نقش آفرین بود.
وی سالها تحت تعقیب ساواک بود و سرانجام در سال 1357 در تهران به شهادت رسید.
پیکر شهید اندرزگو در بهشت زهرا (س) مدفون است.
خبرنگاران: ناصر اسدزاده هروی و ندا جواهر فر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3221/ 7505 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.