به گزارش ایرنا محمدحسن واحدی روز شنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: 180 مدرسه برای اسکان زائران پیاده دهه آخر صفر آماده سازی شده و هم اکنون 110 هزار ظرفیت اسکان برای این عزیزان فراهم شده است.
واحدی گفت: براساس آمار سال های قبل بین 100 تا 120 هزار نفر در روز 28 صفر از روستاها و مناطق پیرامونی مشهد وارد این شهر می شوند که به اسکان نیاز ندارند اما برای مواقع ضروری ظرفیت های دیگری نیز برای اسکان اضطراری افراد پیش بینی شده است.
وی با اشاره به ضرورت تامین هزینه ساخت جاده پیاده نیشابور - مشهد از محل بودجه ملی زیارت، گفت: 2 سال است که بودجه ای از این محل برای تکمیل 37 کیلومتر باقی مانده این جاده اختصاص نیافته است.
واحدی گفت: تا ظهر امروز - شنبه - 84 هزار و 219 نفر از خراسان رضوی و حدود همین تعداد از هم استانی ها نیز از دیگر استانها برای شرکت در پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام و درخواست ویزا کرده اند که در مجموع زائرین اربعین استان را به حدود 160 هزار نفر رسانده است.
وی افزود: تاکنون به 77 هزار و 400 نفر از کسانی که از خراسان رضوی در سامانه سماح نام نوشته اند ویزا تحویل شده اما آمار دقیق شهروندان خراسان رضوی که از دیگر مناطق کشور درخواست ویزا کرده اند پس از پایان همایش بزرگ اربعین مشخص خواهد شد.

* سفر 108 میلیون مسافر به مشهد در چهار سال گذشته
واحدی افزود: در نیمه نخست امسال 28.5 میلیون مسافر به مشهد آمده اند که از این تعداد 19 میلیون و 162هزار نفر زایر بوده اند.این آمار براساس تجربه و برنامه ریزی های خطی تفکیک شده است. به عنوان مثال بر اساس تجربه 65 درصد مسافران یک پرواز به مشهد را زایرین تشکیل می دهند. در بازه زمانی چهار سال گذشته نیز مجموع مسافرین به مشهد 108 میلیون بوده است.
وی گفت: راه اندازی آزمایشی رادیو زیارت در سال جاری از اقدامات مهم فرهنگی این معاونت است که تولید محتوای آن بر عهده آستان قدس رضوی است. بر اساس برنامه ریزی شبکه تلویزیونی سیمای زیارت نیز سال 98 راه اندازی می شود.
سال 95 حدود 150 هزار نفر در سامانه سماح خراسان رضوی برای حضور در راهپیمایی اربعین ثبت نام کرده بودند. همچنین سال قبل 270هزار نفر به صورت پیاده در دهه پایانی صفر به زیارت امام رضا(ع) مشرف شدند.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.