مشاور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در امور بانوان در این مراسم گفت: طرح ملی آموزش حقوق و تکالیف با هدف دانش افزایی و ارتقا آگاهی دانش آموزان، والدین و مربیان از حقوق اجتماعی و خانوادگی در دستور کار قرار گرفته است.
رزا درسنی افزود: اجرای این این طرح نخستین بار سال تحصیلی 94-95 ویژه دانش آموزان دختر آغاز شد و هم اینک در شهرستانهای کاشمر و تربت حیدریه و نیز نواحی ششم و هفتم آموزش و پرورش مشهد در حال اجرا است.
وی ادامه داد: طرح آموزش حقوق و تکالیف دختران در جهت توسعه روابط اخلاقی، پویا و احترام آمیز و افزایش همدلی و همبستگی اجتماعی در بین آحاد جامعه باعث شود این آموزه ها به رفتار مثبت تبدیل شوند تا همگان با رعایت قانون در کنار یکدیگر زندگی کرده و شهروندانی قانونمدار داشته باشیم.
مشاور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دختران دانش آموز باید از آموزه های دینی استفاده کنند و الگوهای اسلامی همچون حضرت فاطمه(س) و زینب داشته باشند و با مطالعه زندگی آن بزرگواران آموزه های اسلامی را پیاده کنند.
امام جمعه کاشمر نیز در این مراسم گفت: اقدام آموزش و پرورش در راستای آگاه بخشی دانش آموزان نسبت به حقوق و تکالیفی که بر عهده دارند ارزشمند و قابل تقدیر است.
حجت الاسلام سیدکاظم طباطبایی افزود: فرزندان همواره حقوق مسلمی همچون زندگی کردن، اندیشیدن، اعتراض کردن، سئوال کردن، یادگیری و انتخاب دارند که بعضا از سوی والدین نادیده گرفته می شود. ضرورت دارد والدین در فضایی دوستانه با فرزندانشان از خواسته ها و مطالبات آنان مطلع شوند.
مدیر آموزش و پرورش کاشمر نیز با تأکید بر ضرورت آموزش و یاددهی دانش آموزان نسبت به حقوق و تکالیف شان گفت: قطعا آگاهی و داشتن اطلاع دانش آموزان از حقوق شان منجر به رشد و پویایی جامعه می شود.
علی طاهریان افزود: ضروری است زمینه و بستر لازم برای تبیین حقوق دانش آموزان فراهم شود تا دانش آموزان علاوه بر اطلاع از حقوق بتوانند به تکالیف شان نیز عمل کنند.
21 هزار دانش آموز در 190 مدرسه کاشمر تحصیل می کنند. کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
خبرنگار: لیلا قرایی **انتشار: حسین کریم زاده
7497/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.