رییس شورای شهر فیض آباد در گفت وگوی اختصاصی باخبرنگار ایرنا در خصوص تاخیر در انتخاب شهردار با اشاره به اینکه بیش از 30نفر با ارائه رزومه علمی و سوابق کاری جهت قبول مسئولیت شهرداری فیض آباد اعلام آمادگی مسوولیت کرده اند گفت: تاکنون شورای شهر با برگزاری حداقل دوجلسه در هفته با دعوت از کاندیداهای مذکور به بررسی طرح و برنامه های آنان پرداخته ؛ لذا به منظور انتخاب بهترین گزینه نیاز به زمان بیشتری نیاز است و هدف ما نیز انتخاب بهترین شهردار می باشد.
غلامرضا عزار بدهی‌های معوقه شهرداری را بیش از 15 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: کمبود نقدینگی و درآمد پایدار برای شهرداری مشکلات بسیاری را به وجود آورده است که امیداست با کمک صاحب نظران ؛ مشاوران و خرد جمعی بتوانیم این مشکلات را حل کنیم .
وی افزود: یکی از برنامه‌های این شورا بهره مندی از نظرات عموم مردم به خصوص قشر جوان؛ دانشگاهی؛بازاریان؛ بانوان و صاحبان خرد جهت پیگیری وارائه راهکار جهت پیشرفت هرچه بهتر شهراست که آن را سرلوحه کار شورا قرار داده ایم.
وی خاطرنشان کرد : جهت مشکلات شهر فیض آباد و خدمات هرچه بهتر به مردم درخواست های کتبی و حضوری به مسئولین کشوری استانی و شهرستان ارائه شده که می توان به درخواست استقلال تامین اجتماعی از وزیر کار؛ تعاون و رفاه اجتماعی در سفر اخیر به شهرستان مه ولات و همچنین درخواست مساعدت از وزیر کشور نسبت به رفع مشکلات حوزه شهری فیض آباد نام برد.
رئیس شورای شهر فیض آباد از مرمت و بازسازی رباط تاریخی این شهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به اینکه رباط تنها اثر باستانی شهر فیض آباد است از ابتدای فعالیت شورای شهر با دعوت از مسئولین اداره اوقاف و میراث فرهنگی شهرستان تربت حیدریه و بخش خصوصی جهت احیای آن که باعث اشتغالزایی و جذب بیشتر توریست به شهرستان است که در آینده‌ای نه چندان دور به نتیجه خواهد رسید.
به گفته وی پیشنهاداتی در رابطه با جذب گردشگران و سامان دادن به دوشنبه بازار و ....در دست بررسی است.
عزار با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان و کمبود امکانات پزشکی که باعث گله مندی شهروندان شده است گفت: هرچند به منظور دستیابی هر چی بهتره شهروندان به امکانات پزشکی تلاش‌های از سوی مسئولین مربوطه و مشارکت ادارات و خیرین انجام شده ولی این کافی نیست، مردم گلایه دارند و خواستار استقلال حوزه درمان این شهرستان هستند لذا امید می‌رود هر چه زودتر مشکلات این حوزه برطرف شود که همت و تلاش بیشتر مسئولین را می طلبد.
رییس شورای شهر فیض آباد یکی از معضلات این شهر را حضور کارگران فصلی و غیر بومی عنوان و تصریح کرد: کارگران غیر بومی که اکثر آنها از استان های جنوبی برای تامین و امرار معاش خود و خانواده به مه ولات مهاجرت می کنند که به دلیل کمبود زیرساخت ها، مشکلات بهداشتی ؛....رابوجود آورده‌اند و پیشنهاداتی از سوی شورا و امام جمعه مبنی بر ساخت اردوگاهی برای کارگران فصلی در دست بررسی است که پس از نتیجه گیری به شورای تامین شهرستان ارائه خواهد شد.
غلامرضا عزارضمن تقدیر از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و دیگررسانه ها جهت پوشش رویدادهای خبری؛ رسانه ها را عامل رشد و تعالی شهر دانست واظهار کرد: ارتباط مستمر این خبرگزاری و دیگر رسانه های شهرستان با شورا و شهرداری می تواند در پویایی؛ همچنین رشد و تعالی شهر درزمینه های عمرانی؛اجتماعی؛فرهنگی وورزشی نقش بسزایی ایفا کند و شورای شهر از این ارتباط با گرمی استقبال می کند.
وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه خود سال ها سردبیر تنها نشریه مه ولات 'پیام مه ولات' بوده راز موفقیت هرمجموعه را در تداوم حضور رسانه ها می دانم.
رییش شورای شهر فیض آباد با اشاره به بدهی های معوق شهرداری و سطح گسترده خدمات شهرداری که نیاز به حمایت شهروندان دارد خاطرنشان کرد: از همه شهروندان و مردم متدین تقاضا می کنیم با پرداخت به موقع عوارض شهرداری؛نوسازی؛ اتومبیل و .... مجموعه شهرداری را برای ارائه هرچه بهترین خدمات مطلوب یاری کنند و امید آن داریم با همت و مشارکت همه اقشار شهری آباد و توسعه یافته و در خورو شان مردم داشته باشیم.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: مهدی تنجو *انتشار: علی اصغرافتاده
9878/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.