فرج الله رجبی روز چهارشنبه در همایش نقش مهندسی مکانیک در مدیریت آب و انرژی (روش های اجرایی مبحث 19 مقررات ملی ساختمان) در مشهد افزود: افرادی که ما را متهم به امضا فروشی در فضای ساختگی می‌کنند، ناآگاه هستند و می ‌خواهند زحمات و خدمات ارزشمند مهندسین را بی ارج کنند.
وی اظهار کرد: ارتقای کیفی ساخت و سازهای شهرها مبتنی بر زحمات و تلاش های مهندسان است.
وی با اشاره به ساخت و ساز توسط برخی افراد فاقد تخصص گفت: مگر افرادی که در این حوزه مداخله می کنند دارای توان فنی و مهندسی هستند؟ مگر می شود یک مهندس کار پزشک را انجام دهد؟
رجبی افزود: مهندسین اجرای مقرارت ملی ساختمان را بر اساس کیفیت ایمنی و ساخت و ساز در جامعه بر عهده دارند و سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان قوی‌ ترین و منسجم ترین تشکیلات بخش خصوصی است که گام اساسی را در عمران و آبادانی و ساخت و سازهای کشور برمی‌ دارد.
وی اظهار کرد: اگر امروز مهندسان دست از کار فنی و مهندسی بکشند کدام دستگاه دولتی و غیر دولتی می تواند به اندازه آنها در زمینه کار و ظرفیت فنی در توسعه کشور موثر باشد؟
وی گفت: هم اکنون در حال تدوین پیش ‌نویس اصلاح قانون نظام مهندسی هستیم و تا کنون 15 نشست 3 ساعته در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این زمینه برگزار شده است.
رجبی با اشاره به نقش مهندسین مکانیک در حوزه مدیریت و کیفیت تأسیسات شهری افزود: مهندسین مکانیک می توانند در زمینه صرفه جویی در مصرف انرژی و آب نقش موثر داشته باشند.
وی اظهار کرد: بحران آب جدی و نیازمند حکمرانی در حوزه مدیریت آب و نگاه مهندسی در امر صرفه جویی در مصرف آب است.
وی گفت: چاه ‌های غیر مجاز باید بسته شوند و چاه های مجاز هم باید به کنتور هوشمند مجهز شوند و از هدر رفت آب جلوگیری شود.
رجبی افزود: امروز 458 هزار مهندس در هفت رشته ساختمانی در کشور فعالیت داشته و ایران را می سازند.
در این مراسم از جلد دوم کتاب راهنمای مبحث 19 قانون مقررات ملی ساختمان رونمایی شد.
خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
1906 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.