محمد عجمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دیروز، دوشنبه، آخرین مهلت برای پیش ثبت نام اتباع افغان بود ضمن آنکه همزمان ثبت نام قطعی این اتباع خارجی نیز ادامه دارد.
وی گفت: از این تعداد تاکنون افزون بر 20 هزار نفر اقدام به نام نویسی قطعی در دفاتر کفالت کرده اند و اطلاعات آنها در سامانه سماح حج و زیارت استان ثبت شده است.
وی اظهار کرد: استقبال اتباع افغان برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی تاکنون نسبت به سال قبل 10 هزار نفر رشد داشته است.
وی هزینه ویزای اتباع را 2 میلیون و 50 هزار ریال عنوان کرد که 150 هزار ریال نیز توسط هلال احمر و مبلغی اندک هم برای بیمه و غیره از آنان دریافت می شود.
عجمی عنوان کرد: همه اتباع خارجی بیمه می شوند و پوشش بیمه ای آنان نیز همانند ایرانیان است.
وی تصریح کرد: اتباع افغانستانی که قصد سفر به عتبات عالیات به صورت عبور ترانزیتی از ایران را دارند نیز باید از کشور مبدا خود یعنی افغانستان، ویزای عراق را دریافت کرده و سپس از طریق کنسولگری های جمهوری اسلامی، ویزای ایران را بگیرند و از طریق مرز دوغارون وارد ایران شده و راهی عراق شوند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی اظهار کرد: توسط خود اتباع افغان مقیم استان 2 ایستگاه خدمت رسانی به زائران اربعین در دوغارون و نیز مرز شلمچه، که محل خروج اتباع افغان به سمت کربلاست استقرار یافته است.
عجمی گفت: این امکانات و خدمات از سوی ستاد مردمی اتباع خارجی برای پذیرایی از زائران افغان تدارک شده است.
در خراسان رضوی افزون بر 150 هزار تن از اتباع خارجی مجاز و دارای کارت آمایش اقامت دارند و حدود 70 هزار نفر نیز در طرح سرشماری غیرمجازان شرکت کرده اند.
خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
1906/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.