به گزارش ایرنا، نایب رئیس کمیسیون عمران و طرح ریزی شهری شورای شهر مشهد در ششمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای شهر گفت: هم اکنون در شهر مشهد به جز نام تختی از نام هیچ قهرمان ورزشی برای میادین و خیابانهای مشهد استفاده نشده است.
سید مسعود ریاضی با تاکید بر بها دادن بیشتر به مفاخر و پهلوانان بومی افزود: پهلوان احمد وفادار صاحب همیشگی بازوبند پهلوانی ایران بوده لذا باید نام این پهلوان حفظ شود.
وی اظهار کرد: بها دادن به نام پهلوانان و بزرگان می تواند تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ و اخلاق اصیل ایرانی اسلامی داشته باشد.
در این نشست با رای موافق اعضای شورای شهر مشهد، شهرداری مکلف شد نسبت به پیشنهاد یکی از میادین شهر برای نامگذاری به نام پهلوان احمد وفادار اقدام کند.
احمد وفادار متولد 15 خرداد 1306 در قوچان است که در سالهای 1329، 1330 و 1331 با کسب عنوان پهلوانی کشور سه بار پیاپی صاحب بازوبند پهلوانی شد.
احمد وفادار در مسابقه ‌های جهانی 1951 هلسینکی فنلاند، بازیهای المپیک 1952 فنلاند و مسابقه‌ های جهانی 1954 توکیو ژاپن در وزن هشتم عضو تیم ملی کشتی آزاد ایران بود که چهارم اسفند 1383 در مشهد درگذشت.
تصویب سند راهبردی احیای محدوده منفصل توس از دیگر مصوبات امروز شورای شهر مشهد بود که کلیات این سند راهبردی تصویب و شهرداری مشهد موظف شد حداکثر در مدت 2 ماه با هماهنگی مراجع مرتبط نظیر استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی نسبت به ارائه اقدامات عملیاتی در قالب برش منطقه‌ ای اقدام و نتیجه را به شورای اسلامی شهر برای تصویب ارائه کند.

* تهاتر بهای بهره برداری موقت از آموزشگاه های هنری و زبان
در ادامه نشست مزبور اصلاح مصوبه دریافت بهای بهره برداری موقت از آموزشگاه های آزاد هنری و زبان در دستور کار قرار گرفت.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این باره گفت: اجرای این طرح به صورت تهاتر بهای خدمات طرح ریزی شده است.
بتول گندمی افزود: طبق این طرح شهرداری مکلف است حقوق بهره برداری موقت را از موسسات و آموزشگاه های فرهنگی و هنری و نیز آموزشگاههای زبان در ازای خدمات آموزشی این آموزشگاهها به شهروندان تهاتر نماید.
یکی از اعضای شورای شهر مشهد نیز در این باره گفت: مقوله فرهنگ نیازمند یارانه و سوبسید است.
امیر شهلا با بیان اینکه یکی از برنامه های شورای شهر تقویت حوزه های فرهنگی هنری شهر مشهد است، افزود: در فضای رکود فعلی این طرح با رسالت های فرهنگی مغایر است.
احمد نوروزی رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد نیز در این باره گفت: طرح مزبور در تعامل با آموزشگاهها تدوین شده و آنها مشارکت در این طرح را فرصتی برای گسترش و توسعه کار خود می دانند.
در ادامه این نشست طرح مزبور به تصویب رسید.
انتقال رایگان تماشاگران به ورزشگاه های شهر مشهد در رقابتهای لیگ برتر از دیگر مصوبات امروز شورای شهر بود که بر اساس آن شهرداری مشهد مکلف شد نسبت به انتقال رایگان تماشاگران مسابقات لیگ برتری به ورزشگاه های شهر در قالب برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اقدام کند.
ایجاد فرایند واحد و مستقل برای صدور پروانه و پایان کار پروژه های ساختمانی و سرمایه گذاری بزرگ و دریافت بهای خدمات استفاده از آلاچیق های فاز یک منطقه نمونه گردشگری هفت حوض از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای شهر مشهد بود.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7505 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.