به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمد رحیم رهنما در دیدار با دادستان این استان گفت: ایجاد شعبه ویژه رسیدگی به جرایم حوزه میراث فرهنگی می تواند این اداره کل را در به بار نشستن تلاش ها یاری کند.
وی با اشاره به ظرفیت ها و توان استان در سه حوزه ماموریت سازمانی شامل آثار و بناهای تاریخی، موزه ها و آرامگاه های مشاهیر و وجود بیش از 50 درصد واحدهای اقامتی کشور در این استان، واحدهای اقامتی بوم گردی و وجود زیر ساخت های گردشگری و توسعه ای استان، افزود: باید به نحو مطلوب از این ظرفیت ها بهره گیری شود.
دادستان خراسان رضوی نیز برای همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه حفاظت و حراست از میراث فرهنگی استان قول مساعد داد.
غلامعلی صادقی گفت: با مشارکت بخش خصوصی در حوزه آثار تاریخی، چرخه گردشگری زیارت به گردشگری تاریخی پیوند خواهد خورد لذا بهترین راه این است که بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی دخیل شود.
وی افزود: این آمادگی وجود دارد که با تشکیل کارگروه مرتبط، سازمان هایی را که همکاری لازم با اداره کل میراث فرهنگی ندارند، پای کار آورد.
اوایل مهر ماه امسال نیز معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستانی خراسان رضوی از مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی برای ارائه توضیحات در باره 10 مشکل عرصه میراث فرهنگی استان دعوت کرده بود.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.