به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل در روز سه شنبه، محمدرحیم رهنما در دیدار با رئیس دانشگاه نیشابور اظهار کرد: ساماندهی این منطقه می تواند به تقویت گردشگری پایدار در این شهرستان و استان کمک کند.
محمدبن ابراهیم بن موسی خراسانی از عرفای شیعه قرن هفتم هجری است که در ترکیه به حاجی بکتاش ولی مشهور است. وی در فوشنجان نیشابور متولد شد و در حدود 40 سالگی به آسیای صغیر مهاجرت کرد و در سن ۶۲ سالگی درگذشت.
پیروان حاج بکتاش ولی که به عنوان علویون شناخته می شوند در کشورهای ترکیه، بالکان، آلبانی و آلمان پراکنده اند که جمعیتشان به حدود 45 میلیون نفر می رسد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به ثبت 1600 اثر تاریخی در این استان گفت: شناسایی و ثبت آثار ملموس و ناملموس در سطح گسترده در دستور کار است و در این زمینه دانشگاه نیشابور می تواند این اداره را یاری کند.
رئیس دانشگاه نیشابور نیز گفت: باستان شناسی یکی از رشته هایی است که از سال 85 در این دانشگاه راه اندازی شده و رویکرد این مرکز آموزشی، تلاش برای تاسیس دانشکده باستان شناسی در این دانشگاه است.
حسن صادقی از آمادگی این دانشگاه برای همکاری در زمینه های فرهنگی و پژوهشی با اداره کل میراث فرهنگی استان خبر داد.
وی همچنین به نیاز استان به نقشه باستان شناسی اشاره کرد و گفت: دانشگاه نیشابور می تواند در این مورد مشارکت داشته باشد ضمن اینکه بررسی شناختی و کاوش ها در نیشابور ادامه پیدا کند و این دانشگاه در این زمینه می تواند نقش مهم و بسزایی داشته باشد.
7496/5132
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.