قاسم تقی زاده خامسی روز جمعه در حاشیه بازدید از پروژه های مناطق حاشیه شهر مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حاکمیت وظیفه دارد، فکری به حال مناطق حاشیه شهر و حاشیه نشینان نموده و نیازها را تامین نماید.
وی اظهار کرد: ساماندهی وضعیت حاشیه شهر مشهد با توسل به زور و خراب کردن ساخت و سازها، میسر نمی شود بلکه این مشکل را باید از طریق گفت و گو با مردم رفع نمود.
وی گفت: ساکنین حاشیه شهر باید توانمند شوند و بتوانند هزینه های زندگی در شهر را تامین کنند به گونه ای که خود راغب به زندگی در خانه های خراب و تحمل وضعیت نابسامان نباشند.
شهردار مشهد بر ایجاد فرصت های شغلی برای حاشیه نشینان از طریق راه اندازی آموزشگاه های فنی و حرفه ای، مهارت آموزی و ایجاد بازارهای کوچک محله ای تاکید کرد.
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: برای اولین بار یکهزار و 700 میلیارد ریال به بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در استان خراسان رضوی اختصاص یافته است.
محمد رضا اخوان عبداللهیان افزود: در حاشیه شهر مشهد و برخی شهرستان های این استان 59 پروژه با تخصیص یکهزار و 20 میلیارد ریال در حال انجام است و چون برای این منظور ردیف اعتباری خاص اختصاص یافته، می توان برای سال های آتی نیز در این زمینه برنامه ریزی کرد.
در بازدید هفتگی استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد و سایر مدیران از پروژه های حاشیه شهر مشهد، روند اجرایی پروژه 44 هکتاری آماده سازی اراضی اسماعیل آباد، احداث مرحله نخست بولوار شهید طرحچی و مجتمع ساماندهی مشاغل مزاحم در خین عرب، احداث مجتمع ورزشی آبی توس و بوستان محلی آن، مجتمع علمی، فرهنگی آیت الله علم الهدی در میدان معراج و سوله های نگین در جاده پرکند آباد حاشیه شهر مورد بررسی قرار گرفت.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.