مسعود فیروزی روز دوشنبه به مناسبت هفته بهداشت روان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بررسی های انجام شده یک درصد از افراد جامعه دچار یکی از 25 نوع اختلال روانی هستند.
وی اظهار کرد: این افراد گرچه دچار اختلالات روانی هستند اما بر خلاف آنچه در جامعه و فرهنگ عمومی جا افتاده به هیچ وجه اعمال کننده خشونت و بروز دهنده رفتارهای ناهنجار نیستند.
وی گفت: تحقیقات نشان می دهد میزان خشونت های اتفاق افتاده توسط افراد دچار اختلالات روانی با توجه به میزان شیوع این اختلالات بسیار محدود و قابل چشم پوشی است.
فیروزی افزود: با این حال افراد دچار اختلالات روانی به دلایلی از جمله عدم فراگیری مهارت های زندگی، نبود دانش نحوه برخورد با این افراد در خانواده ها و عدم فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به خانواده ها دچار تنهایی و گوشه گیری شده اند.
وی اظهار کرد: افراد دچار اختلالات روانی فقط در مراحل حاد بیماری آنهم به توصیه پزشک به درمانهای شیمیایی و کنترلی نیاز پیدا می کنند که شمار آنان نسبت به شیوع اختلالات در جامعه بسیار کم است.
هم اکنون 7500 بیمار مبتلا به اختلالات روانی در بهزیستی خراسان رضوی دارای پرونده هستند که هزار نفر آنان در 11 مرکز شبانه روزی اسکان دارند.
18 تا 24 مهر هفته بهداشت روان نامگذاری شده است.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.