علی سلیمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در 6ماه اول امسال 59 هزار و 763 راس گوسفند و بز و یک هزار و 568 راس گاو گوشتی در شهرستان نیشابور کشتار شد.
وی اظهار کرد: از این تعداد 55 لاشه غیر قابل مصرف گوسفند و بز و 31 لاشه گاو مبتلا به زردی و انگل در کوره کشتارگاه سوزانده شد.
وی با بیان اینکه در این مدت 9 هزار و 651 راس گاو در نیشابور مورد آزمایش سل قرار گرفت گفت: از این تعداد آزمایش 23 راس مثبت بود که از دامدار تحویل گرفته شده و غرامت آن نیز به دامدار پرداخت خواهد شد.
سلیمانی افزود: تاکنون چهار هزار و 742 راس گاو در گاوداری های صنعتی و نیمه صنعتی این شهرستان مورد آزمایش تب مالت قرار گرفته اند که هیچ موردی از این بیماری مشاهده نشده است.
وی اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه و جلوگیری از تب برفکی نیز طی مهر ماه امسال حدود 60 هزار راس دام در نیشابور به صورت رایگان علیه این بیماری مایه کوبی شدند.
وی ادامه داد: برای حفظ و حراست ازسرمایه دامی هر سال دامهای سبک و سنگین علیه بیماریهای شاربون، بروسلوز و آبله واکسینه می شوند.
سلیمانی با بیان اینکه در تعطیلات تابستان نیشابور رتبه اول بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی را کسب کرد گفت: بیش از هزار مرکز عرضه مواد پروتئینی در این شهرستان فعالیت دارد که طی 6 ماه گذشته هفت هزار و 562 واحد مورد بازرسی قرار گرفت.
وی افزود: در این مدت حدود پنج تن مواد پروتئینی تاریخ گذشته، تقلبی و ذبح غیر مجاز از واحدهای عرضه کننده جمع آوری و تبدیل به پودر گوشت شده و 71 واحد نیز به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
9869 / 6053 خبرنگار: سعید صفارائی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.