سید جواد حسینی روز چهارشنبه در نشست با جمعی از کودکان کار و کودکان زیر پوشش سازمان بهزیستی افزود: برخورداری از سطح متوسط رفاه و زندگی آرام حق هر کودکی است لذا آمادگی هرگونه همکاری را برای برای توانمندسازی این کودکان و برخورداری آنها از رفاه نسبی در قالب طرحهای مرتبط داریم.
وی ادامه داد: دولت امسال 133.5 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای خراسان رضوی در نظرگرفته است. با فراگیری آموزشهای فنی و حرفه ای می توان از این تسهیلات برای خوداشتغالی همین قشر استفاده کرد.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با عملیاتی شدن این مهم کارآفرینی ایجاد می شود و کودکان و نوجوانان کار به جای فروش جوراب و پوشاک می توانند نقشی در تولید داشته باشند.
وی افزود: با توزیع این اعتبارات و فراهم کردن زمینه آموزشهای فنی حرفه ای به کودکان، کار آمادگی 100 درصدی داریم تا از مرحله ساماندهی کودکان کار در خیابان وارد مرحله ساماندهی و توانمدسازی این افراد شویم.
حسینی ادامه داد: قدر زمان را باید دانست. کار کردن در سنین نوجوانی کار راحتی نیست و فعالیت کودکان کار برای کمک به زندگی خانواده هایشان اقدامی ارزشمند است. گاهی بنا به ضرورتهای زندگی امکان جلوگیری از کار کردن بچه ها و نوجوانان فراهم نیست ولی ساماندهی کودکان کار باید انجام شود.
وی به فعالیت 589 مهدکودک شهری و 207 مهدکودک روستایی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: تعداد کل کودکان استان 760 هزار و 479 نفر است که 522 هزار و 296 نفر آنان شهری و بقیه روستایی هستند.
معاون استاندار خراسان رضوی تعداد کودکان پذیرش شده در مهدهای شهری استان را 420 هزار و 14 نفر، در مهدهای روستایی 19 هزار و 773 نفر و در مهدهای حاشیه شهرهای استان 127 هزار و 47 نفر اعلام کرد.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.