حسین رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برنامه ریزی ها این پایگاه ها با تجهیزات کامل در اختیار زائران پیاده خواهد بود که از این تعداد 10 پایگاه ثابت و پنج پایگاه سیار خدمات رسانی خواهند کرد.
وی ارائه خدمات پزشکی در این مراکز را در سه سطح دانست و گفت: در سطح یک، بیماریابی و خدمات امدادی و فوریت های پزشکی و پانسمان های سطحی و تجویز داروهای OTC در محلهای اسکان زائران توسط نیروهای پیراپزشک و در سطح 2 که پایگاههای سلامت زائران است خدمات لازم توسط پزشک و پرستار ارایه می شود.
وی عنوان کرد : در سطح سه نیز بیماران به بیمارستانهای طرف قرارداد ارجاع و خدمات درمانی مورد نیاز را رایگان دریافت می کنند.
وی گفت: نیروهای امدادگر و پیراپزشک ارائه دهنده خدمات در سطح یک توسط مدیران اسکان انتخاب و به واحد بهداشت و درمان جمعیت معرفی می شوند و برنامه ریزی برای انجام کار کارکنان پیراپزشک مستقر در محل های اسکان هم با مدیر اسکان و نظارت بر عملکرد تخصصی آنها با ناظران واحد بهداشت و درمان خواهد بود.
رضائی گفت: هر یک از 10 پایگاه مستقر در محل های اسکان زائران به طور متوسط 10 تا 15 محل اسکان را پوشش می دهند.
وی اظهار کرد: در تمام پایگاههای سلامت تجویز دارو توسط پزشکان مقیم و خدمات پرستاری با تفکیک جنسیتی توسط پرستاران واجد شرایط ارائه خواهد شد و ارجاع زائران بین هر یک از سطوح با فرم ارجاع خواهد بود.
پارسال بالغ بر 270 هزار زائر پیاده در دهه پایانی صفر از نقاط مختلف کشور به مشهدالرضا مشرف شدند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
1906/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.