به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی فرمانداری مشهد، محمد رحیم نوروزیان که برای شرکت در بیست و سومین اجلاس بین ‌المللی جامعه ایمن به شهرنووی ساد صربستان سفر کرده است در دیدار با شهردار این شهر گفت: مشهد با دارا بودن بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) به عنوان هشتمین امام شیعیان جهان و
ویژگی های منحصر بفرد از جمله آرامگاه فردوسی شاعر بزرگ ادب پارسی سالانه پذیرای میلیون ها زائر و گردشگر است.
وی با اشاره به جایگاه و ظرفیت فراوان مشهد در حوزه فرهنگی و هنری افزود: همکاری در حوزه صنایع دستی و هنری ظرفیت خوبی برای توسعه روابط است.
براساس این گزارش توسعه همکاری های دانشگاهی بین دو شهر مشهد و نووی ساد در قالب برگزاری دوره های کوتاه مدت، انتقال دانش و استفاده از ظرفیت های جوانان و شرکتهای دانش بنیان و تجربه استارت آپ ها از دیگر زمینه های مطرح شده در این دیدار بود.
انتقال تجارب موفق مشهد در حوزه جوامع ایمن به نووی ساد بویژه در جذب و نگهداشت گروههای داوطلب مدیریت بحرام (دوام ثامن) و برگزاری هفته های فرهنگی و جشنواره فیلم های ایرانی در این شهر صربستان از دیگر زمینه های همکاری عنوان شد.
شهردار نووی ساد نیز در این دیدار خواستار تقویت روابط و مناسبات با مشهد شد و گفت: علاقه مندی به ایران و تکریم پیشینیه تاریخی و تمدنی این کشور زمینه ای قدرتمند برای توسعه روابط است.
ایگور پاویلچیج، زبان فارسی و توسعه زمینه های همکاری میان این 2 شهر را از موارد مورد علاقه خود دانست.
در این دیدار شهردار نووی ساد تابلویی از تصویر قلعه تاریخی به عنوان نماد این شهر اروپایی را به رسم دوستی و یادبود به فرماندار مشهد اهدا کرد.
هیات مسئولین شهری مشهد به سرپرستی فرماندار این شهر روز یکشنبه هفته جاری به مدت پنج روز عازم صربستان شد.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.