علی ربیعی عصر پنجشنبه در مراسم آغاز کار ساخت مرکز آموزش فنی و حرفه ای تربت حیدریه افزود: در چارچوب برنامه توسعه اشتغال از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 50 درصد از 200 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده به این منظور، به بانکها ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: تلاش می کنیم اعتبارات یارانه ای بخش توسعه اشتغال نیز به این مهم اختصاص یابد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سهم شهرستانها از این اعتبارات نیز مشخص شده که تربت حیدریه از جمله آنها است. شهرستان تربت حیدریه علاوه بر این اعتبارات از محل بودجه عشایری و روستایی که شامل شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت است، اعتبار خواهد گرفت.
وی افزود: شهرستان تربت حیدریه با توجه به همدلی، همفکری و دانشی که در آن وجود دارد در آینده نزدیک شرایط بهتری خواهد داشت.
ربیعی همچنین گفت: اگر می خواهیم تغییر و مسیر توسعه اشتغال را طی کنیم راهش توسعه مهارت آموزی است.
وی افزود: در چارچوب برنامه های دولت تدبیر و امید هر ایرانی باید حداقل یک مهارت داشته باشد لذا تلاش می شود با توسعه مراکز فنی و حرفه ای مهارت آموزی افزایش یابد و زیرساخت لازم به منظور اشتغال آیندگان فراهم آید.
مدیرکل آموزش فنی حرفه ای خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: پیش از این نخستین مرکز فنی و حرفه ای تربت حیدریه در زمینی به مساحت 6 هزار مترمربع و زیربنای 1300مترمربع در قالب پنج کارگاه فعال بود اما در زلزله سال 1389 آسیب جدی دید و دیگر قابل بهره برداری نبود.
محمد رحیمی افزود: خدمات آموزشی این مرکز به 2400 نفر ارائه می شد. که از سال 1391 اقدامات لازم برای ساخت یک مرکز جدید فنی حرفه ای در تربت حیدریه آغاز و امروز کلنگ آن در زمینی به مساحت 9 هزار مترمربع با زیربنای 3 هزار و 963 مترمربع در قالب هشت کارگاه آموزشی بر زمین زده شد.
وی اعتبار امسال این پروژه را یک میلیارد و 400 میلیون ریال اعلام و بیان کرد: در طول برنامه ششم توسعه برای این منظور 130 میلیارد ریال اختصاص خواهد یافت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به خراسان رضوی علاوه بر شرکت در نشست شورای اداری شهرستانهای تربت حیدریه، زاوه، مه ولات و کاشمر، چند پروژه را نیز افتتاح یا کلنگ زنی خواهد کرد.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در فاصله 150 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
خبرنگاران: میترا عبدالهی و علیرضا حسینی مقدم **انتشار: حسین کریم زاده
7489/1744/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.