محمدجواد دهقانی، چهارشنبه در حاشیه همایش کیفی سازی پژوهش و ارتقای اثرگذاری پژوهش های دانشگاهی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کار گروهی در ارائه مقالات یعنی همکاری علمی بین محققان مختلف، بین موسسات و دانشگاههای مختلف و تحقیقات مشترک با سایر کشورها از شاخص های کیفی ارائه مقالات برتر به شمار می روند.
وی بیان کرد: کشور ایران از نظر تعداد مقالات علمی هم اکنون یکی از کشورهای برتر جهان است، در حالی که رتبه مقالات برتر و استناد به مقالاتی که از سوی پژوهشگران ایرانی ارائه می شود، پایین و کمتر از یک درصد است و 48 درصد مقالات علمی ارائه شده از سوی پژوهشگران ایرانی هیچ استنادی برای مرجعیت ندارند.
دهقانی ادامه داد: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به عنوان نخستین نظام الکترونیکی استنادی به نمایه سازی جامع نشریات علمی معتبر می پردازد .
رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ادامه داد: بر اساس ارزیابی ها 13 دانشگاه علوم پزشکی کشور در سطح بین المللی از نظر تعداد مقالات حائز رتبه هستند.
وی با اشاره به رتبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سطح بین المللی افزود: این دانشگاه از نظر تعداد مقالات دارای رتبه 72، از نظر استناد به مقالات رتبه 148 و از نظر مقالات برتر رتبه 34 را در دنیا به خود اختصاص داده است.
همایش یک روزه کیفی سازی پژوهش و ارتقای اثرگذاری پژوهشهای دانشگاهی در سطح بین المللی در تالار دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.