محمد قانعی عصر دوشنبه در نشست خبری افزود: مشهد سالانه پذیرای حدود 30 میلیون زائر و گردشگر داخلی و خارجی است و هزینه اقامت روزانه هر گردشگر حدود 120 هزار تومان است.
وی بیان کرد: ایران در سال 56 رتبه اول گردشگری در منطقه را داشت ولی اکنون این جایگاه از بین رفته و باید برای رسیدن به آن تلاش شود.
وی با تاکید بر تقویت گردشگری مذهبی و زیارت در مشهد گفت: چنانچه از 300 میلیون شیعه دنیا فقط 10 درصد جذب شوند، جایی برای اقامت آنان در مشهد نخواهیم داشت و ظرفیت فعلی مشهد پاسخگو نخواهد بود.
قانعی افزود: میزان ماندگاری هر زائر در مشهد به طور متوسط سه روز است که این میزان در حال کاهش می باشد و این به معنای آن است که به جز بخش زیارت سایر جاذبه ها را از دست داده ایم و نسل جدید با وضعیت فعلی جذب نمی شوند لذا باید شرایط و جاذبه های جدید در این کلانشهر تعریف شود.
وی با بیان اینکه بیشترین سرمایه گذاری کشور در بخش هتلداری مشهد است، اظهار کرد: کمترین میزان سرمایه گذاری برای هر هتل در مشهد 20 میلیارد تومان است و هم اکنون 217 هتل در مشهد در حال پذیرش مسافر است و 290 پروژه اقامتی و گردشگری نیز در این شهر در دست ساخت است که 215 فقره از این تعداد مراکز اقامتی هستند.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: میانگین سنی هتل ها در مشهد به 6 سال رسیده درحالی که این رقم در سایر شهرها بیش از 37 سال است و متنوع ترین اماکن اقامتی کشور نیز در مشهد است.
وی در باره احداث زائرسراهای ارزان قیمت در مشهد نیز گفت: ساخت این زائرسرا ها تصمیم برنامه ریزی شده ای نبود و هزینه ساخت و پذیرش در این زائرسراها بیشتر از ساخت هتل توسط بخش خصوصی است مگر اینکه واقفان یا خیرین به این امر کمک کنند.
کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد سالانه پذیرای حدود 30 میلیون زائر و گردشگر داخلی و خارجی است.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.