حجت الاسلام سید حمید حسینی روز دوشنبه در اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در سبزوار افزود: فتوای مرجعیت و رشادت سردار سلیمانی، عزم مردم شیعه و سنی عراق را در ایستادگی مقابل داعش و گروههای تکفیری جزم کرد. اگر حمایت رهبران شیعه و نقش اصلی جمهوری اسلامی نمی بود امروز عراق گرفتار جنگ داخلی بزرگی می شد.
وی ادامه داد: داعش در پی آن بود تا با تخریب نجف و کربلا اثری از عتبات عالیات باقی نماند اما حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و فتوای آیت الله سیستانی دوباره عراق را زنده کرد. امروز اتحاد شیعه و سنی در عراق همراه با نقش مرجعیت شیعه، داعش را عقب رانده است.
رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق همچنین گفت: قیام امام حسین(ع) راه و روش آزادگی مسلمانان جهان از دست استکبار و یزید زمان را نشان داد و امروز ملتهای مسلمان و آزادیخواه جهان با الگوگیری از نهضت عاشورا می توانند مقابل یزید زمانه خود ایستادگی کنند.
وی افزود: اربعین حسینی برای کشور عراق حکم یک انقلاب را دارد. اربعین حسینی وحدت مسلمانان را به بنی امیه و یزیدیان زمان نشان می دهد. مردم عراق در اربعین حسینی منتظر مسلمانان سراسر جهان به ویژه برادران ایرانی هستند زیرا مشاهده زائران ایرانی قوت قلبی برای مردم عراق است و ما را در مبارزه با داعش و استکبار محکمتر می کند.
همزمان با روز یازدهم محرم اجتماع بزرگ عزاداران سبزواری با حضور نمایندگان مجلس، روحانیون، مسئولان و اقشار مختلف مردم در خیابان بیهق این شهر برگزار شد. سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشار: حسین کریم زاده
8145/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.