فرماندار گناباد در این آیین در محل مصلای امام خمینی(ره) این شهر افزایش شناخت نسبت به حرکت و قیام عاشورا و حضرت سیدالشهدا(ع) و تبیین آن را از ضرورتهای جامعه دانست.
محمدعلی نبی پور ضمن تاکید بر الگوپذیری دانش آموزان از فلسفه و فرهنگ عاشورای حسینی افزود: الگو و خط و مرز در فرآیند تعلیم و تربیت موجب کاهش انحرافات می شود و به طبع یکی از عوامل مهم جلوگیری از انحراف رفتاری و بصیرت افزایی دانش آموزان توجه به معارف قیام عاشورا است.
وی ادامه داد: بر این اساس حضور در مجالس عزاداری و سوگواری اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) اگر همراه با بصیرت افزایی باشد اثربخش است و باید از فرصت برگزاری آیین سوگواری محرم برای افزایش بصیرت افزایی نسبت به فلسفه این قیام حداکثر بهره را گرفت.
سرهنگ دوم پاسدار علیرضا جنیدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بجستان هم در آیین عزدارای دانش آموزان و فرهنگیان این شهرستان ایستادگی در برابر ظلم و احیاء امر به معروف و نهی از منکر را مهمترین فلسفه قیام عاشورا دانست.
حسن عزیزی رئیس آموزش و پرورش بجستان هم ضمن تاکید بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهید حججی، روحیه انقلابی را لازمه موفقیت در زمینه های مختلف دانست و از دانش آموزان خواست با الگو قرار دادن شهدای کربلا و قیام عاشورا در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی بکوشند.
هزار نفر از دانش آموزان و 200 تن از فرهنگیان گنابادی در مصلای امام خمینی (ره) در رثای مصائب حضرت سید الشهدا (ع) و یاران با وفایش عزاداری پرداخته و اشک ماتم ریختند.
همچنین 400 نفر از دانش آموزان و فرهنگیان بجستانی با راه انداختن هیاتهای عزاداری حدفاصل بقعه سید اسماعیل تا حسینیه اداره اوقاف و امور خیریه به عزاداری پرداختند.
7545/2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.