آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: امروز مردان قهرمان ما عرصه را در عراق و سوریه بر آمریکا تنگ کرده اند.
وی اظهار کرد: امروز هستی آمریکا در منطقه معدوم شده لذا استکبار از عصبانیت و استیصال نمی داند چه بکند.
وی گفت: با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب، مردم در سخنرانی ترامپ عصبانیت و استیصال او را دیدند و به زودی مرگ آمریکا را نیز از این عصبانیت خواهند دید.
آیت الله علم الهدی افزود: آمریکا دریافته که تحریم هایش علیه ایران نتیجه نداده و اگر مقداری در مقابل تحریم آمریکا مقاومت کنیم و اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم، وابستگی ما به خارج قطع شده و آمریکا از پای در خواهد آمد.
وی اظهار کرد: مسئولان در برابر این تحریمها نباید خود را ببازند و با دستپاچگی دست به سوی آمریکا دراز کنند.
وی گفت: انقلاب اسلامی ایران تاکنون در مسیر جهاد و صبر به عزت رسیده و با مقاومت این عزت ادامه خواهد یافت.
آیت الله علم الهدی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم افزود: حضرت امام رضا (ع) موسس عزاداری در دهه اول محرم و اولین روزه خوان حضرت سیدالشهدا (ع) در روز اول ماه محرم است.
وی اظهار کرد: فلسفه عاشورا و محور قیام حضرت سیدالشهدا (ع) مقاومت و مبارزه علیه ظلم و استکبار است.
وی گفت: امروز بیش از 30 سال از دوران دفاع مقدس می گذرد و شهدای ما نماد جهاد، خط و مسیر حضرت امام حسین (ع) هستند.
امام جمعه مشهد افزود: ادامه این جریان نیز در آنسوی مرز و در دفاع از حرم ائمه (ع) ادامه دارد و به گفته رهبر معظم انقلاب امروز رویش هایی نظیر شهید حججی را داریم که دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند اما ادامه دهنده مسیر جهاد حضرت امام حسین (ع) و خط مقاومت هستند.
وی با بیان اینکه مقاومت و جهاد لازمه مکتب عاشوراست، ادامه داد: باید در مقابل تحریم های دشمن و آمریکا مقاومت داشته و خیال باطل سازش با دشمن برای راه اندازی اقتصاد را به خود راه ندهیم.
وی گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران در صحنه ای که امروز در دنیا بوجود آمده عرصه مانور صبر و جهاد حضرت امام حسین (ع) پیدا شده و هرکس در این مانور شرکت نکند از آن حضرت و کربلا جداست.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.