به گزارش ایرنا، در این تجمع که با عنوان 'عروسک های سوخته' برگزار شد، زنان و کودکان مشهد با مسلمانان میانمار ابراز همدردی کردند.
تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین 'حقوق غبربشری'، 'به کدامین گناه؟' و 'مرگ صلح نوبل'، انزجار خود را از نسل کشی در میانمار اعلام کردند.
در این تجمع بیانیه ای علیه سکوت مجامع بین المللی و مدعیان دروغین حقوق بشر نیز قرائت شد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: ما همه مادریم اینجا پر از کودک است اما چند قدم آن طرف تر سرزمینی است پر از خاکستر انسان، جایزه صلح نوبل را باید در لغت نامه های دنیا جایزه کشار و قتل عام نوبل معنا کنند.
این بیانیه می افزاید: شما را چه شده است ای آنانی که به کرسی های حقوق بشری، بخوانید حقوق ضد بشری، تکیه کرده اید ؟ سران کنفرانس دولت های اسلامی و سازمان همکاری اسلامی نمی بینید فرزندان محمد (ص) را در آتش کینه سوزانده اند آیا بوی خاکستر آنها مشامتان را نمی آزارد؟
در ادامه بیانیه آمده است: ما مادران و کودکان شاید دستمان و فریادمان از NGO های بین المللی کوتاه است اما شما دولتمردان جمهوری اسلامی را در این راستا دارای قدرت می دانیم و از شما درخواست می کنیم با تمام توان از طریق دیپلماسی فعال و راهبردی در صدد راه اندازی اقدام بین المللی و جدی علیه این جنایات باشید.
بخش دیگری از این بیانیه می افزاید: درخواست ما از قوه قضائیه آن است که به صورت جدی تمام نیروی خود را برای اقدام قضایی و در خور این جنایات در عرصه بین المللی صرف نماید و تمام کشورهای اسلامی روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود را با این کشور قطع نمایند و از همه کشورهای دنیا می خواهیم علیه این جنایات عکس العمل جدی نشان دهند.
در بخش دیگر بیانیه مزبور آمده است: ما نمی خواهیم جایزه صلح نوبل از 'سوچی' به عنوان زن بی رحم و بی عاطفه مادری بازپس گرفته شود بلکه خواستار محاکمه جدی وی به عنوان جنایتکار جنگی در مجامع حقوقی بین المللی هستیم.
یکی از مادران حاضر در این جمع نیز گفت: حق زندگی با آرامش و حق مادری حق مسلم هر زنی است اما آیا در برخی کشورهای اسلامی این حق مطرح است؟
مریم قربانزاده افزود: نماینده زنان در جوامع بین المللی نیز کسانی هستند که برای زن مسلمان ارزشی قایل نیستند و دغدغه زنان را ندارند.
این فعال فرهنگی ادامه داد: این همه جایت در دنیا علیه زنان صورت می گیرد اما مجمع زنان اسلامی اقدامی انجام نمی دهد و راه خاتمه دادن به این وضع، اتحاد زنان اسلامی برای احقاق حقوقشان است.
وی اظهار کرد: ظرفیت زنان به ویژه زنان مسلمان یک ظرفیت و توان کشف نشده و حلقه مفقوده در فعالیت های بین المللی است.
جمعی از دانشجویان مشهد نیز عصر چهارشنبه 22 شهریور ماه در اعتراض به جنایت علیه مسلمانان روهینگیایی در میانمار مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل در مشهد تجمع کرده بودند.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.