به گزارش ایرنا، دکتر جواد باذلی روز یکشنبه در بازدید فرماندار گناباد از مرکز مدیریت بحران این شهرستان افزود: همچنین در پنج ماه امسال چهار هزار و 426 ماموریت در مناطق شهری و جاده های این شهرستانها انجام شد که این رقم در مدت مشابه پارسال چهار هزار و 179 مورد بود.
وی اظهار کرد: سرعت عمل کارکنان اورژانس گناباد و بجستان در رسیدن به سر حادثه از میانگین کشوری آن بیشتر است.
وی گفت: میانگین رسیدن کارکنان اورژانس به سر حادثه در مناطق شهری کشور هشت دقیقه و در جاده ها 15دقیقه است در حالی که این میزان در این شهرستان برای حوادث شهری چهار دقیقه و در جاده ها کمتر از هشت دقیقه می باشد.
فرماندار گناباد نیز گفت: با توجه به ظرفیتهای خاص این شهرستان از نظر قرار گرفتن در نقطه معین امداد رسانی در زمان بحران و حوادث مختلف، راه اندازی اورژانس هوایی در اولویت اقدامات قرار دارد.
محمد علی نبی پور افزود: با توجه به موقعیت گناباد اورژانس هوایی این شهرستان توانایی پوشش دست کم 500 هزار نفر را در جنوب خراسان رضوی دارد.
وی اظهار کرد: کارکنان مرکز فوریتهای پزشکی در پنج ماه سالجاری به طور متوسط در هر ساعت به یک نفر در جنوب خراسان رضوی امداد رسانی کردند و سرعت بخشی در تکمیل زیرساختهای مرکز مدیریت بحران و اورژانس هوایی این منطقه ضروری است.
دکتر رضا احمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم گفت: بخش مدیریت خدمات مربوط به سکته مغزی در آینده نزدیک فعالیت خود را در بیمارستان علامه بهلول گنابادی آغاز می کند و مدیریت خدمات سکته های قلبی هم نیازمند جذب متخصص و بیش از 70 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساختها از جمله تامین دستگاه آنژیوگرافی است.
مرکز فوریتهای پزشکی گناباد با 15 پایگاه در نقاط شهری و جاده های شهرستانهای گناباد و بجستان در جنوب خراسان رضوی برای خدمات رسانی به بیماران و مصدومان سوانح جاده ای فعال است.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
2095/ 6053 خبرنگار: علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.