جواد وحدتی فرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهار هزار و 500 دستگاه خودوری سمند دوگانه سوز در کل کشور برای این طرح در نظر گرفته شده است. تاکنون برای کمتر از هزار دستگاه در کل کشور متقاضی جذب شده و خراسان رضوی با جذب 319 متقاضی توسط ادارات راهداری سراسر استان در این طرح رتبه نخست را کسب کرده است.
وی ادامه داد: استان مرکزی با سهم 19 درصدی جایگاه بعدی را در جذب متقاضی خرید این ناوگان به خود اختصاص داده است.
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی سهم شهرستانهای سبزوار، نیشابور، چناران، گناباد و فریمان را در جذب متقاضی برای خرید خودروی سمند به ترتیب 99، 42، 37، 25 و 19 دستگاه اعلام و بیان کرد: هفت متقاضی نیز در شهرستان مشهد برای خرید متقاضی شده اند.
وی گفت: برنامه ریزی جذب سرمایه گذار به منظور خرید و ارائه وام برای 880 دستگاه خودرو سمند دوگانه سوز بود که به دلیل برخی مشکلات ایجاد شده از سوی بانکهاو نیز فاقد گواهینامه بودن رانندگان و یا بیسوادی و کم اطلاعی متقاضیان تاکنون این هدف محقق نشده است.
وحدتی فرد سرمایه گذاری صورت گرفته برای تامین 319 دستگاه سمند دوگانه سوز را 100 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: 80 میلیارد ریال ازاین مبلغ با معرفی متقاضیان به صندوق کارآفرینی امید و دریافت وام با کارمزد چهار درصد و بقیه بوسیله متقاضی تامین شده است. پس از تکمیل مراحل طرح این خودورها به صورت فوری و در مدت یک تا دو ماه تحویل متقاضی می شود. تا کنون حدود 100 نفر از این تعداد موفق به دریافت خودرو شده اند.
متوسط عمر ناوگان سواری در شبکه حمل ونقل عمومی جاده های خراسان رضوی با رشد سالانه حدود 10 درصد 9 سال و یک ماه است.
خراسان رضوی 20 هزار و 574 کیلومتر راه دارد که شش هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.