دبیر همایش در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: بررسی ابعاد ظرفیت نخبگانی اربعین و حرکت به سمت حکومت آرمانی انسان در آینده از جمله اهداف این همایش است.
حجت الاسلام سعید اصفهانیان شناخت ظرفیتهای عظیم جریان اربعین و خلاءهایی که باعث ورود به غیبت کبری شد را از دیگر اهداف این همایش ذکر و بیان کرد: با دید بلند تمدنی به ماجرای غدیر و اربعین نگاه می کنیم و اینها را نسخه شفابخش و نجات دهنده می دانیم.
وی ادامه داد: امروز بعد از سالهای طولانی راهپیمایی اربعین را با مختصاتی که از غدیر می شناسیم با حضور میلیونی افراد مشاهده می کنیم که همه افراد به صورت روحی و قلبی جمع و به امام خود متصل شده اند و تجدید پیمان می کنند.
او همچنین گفت: چهار کمیسیون تربیتی، فرهنگی اجتماعی، رسانه و بین الملل و آینده و تمدن در همایش ملی از غدیر تا اربعین تشکیل می شود. در حاشیه این همایش نیز نمایشگاه خط، نقاشی، عکس و ملزومات فرهنگی با مضامین اربعین در حال برگزاری است.
دومین همایش ملی از غدیر تا اربعین با همکاری موسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین(ع) و بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی تا روز جمعه 24 شهریور ماه در مشهد ادامه دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.